Η Mercedes χρησιμοποιεί το αλουμίνιο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον νορβηγικό παραγωγό μετάλλων Norsk Hydro, για την κατασκευή του νέου ηλεκτρικού μοντέλου CLA.
Η συνεργασία αποτελεί παράδειγμα του πώς οι κατασκευαστές καταναλωτικών προϊόντων υψηλής ποιότητας μπορούν να πληρώνουν επιπλέον για πρώτες ύλες σε αντάλλαγμα για ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ, δήλωσαν στελέχη και των δύο εταιρειών.
«Φυσικά, υπάρχει επιπλέον κόστος από τη χρήση χάλυβα ή αλουμινίου ιδιαίτερα χαμηλών εκπομπών άνθρακα», δήλωσε ο Gunnar Guthenke, αντιπρόεδρος προμηθειών και ποιότητας προμηθευτών της Mercedes-Benz.
«Η βιωσιμότητα και τα επιθυμητά προϊόντα, όπως αυτά που παράγουμε, απλώς συμβαδίζουν», είπε.
Οι εταιρείες αρνήθηκαν να παράσχουν αναλυτική περιγραφή του κόστους, αλλά δήλωσαν ότι η νέα CLA κατασκευάστηκε με 40% λιγότερες εκπομπές CO2 από τον μη ηλεκτρικό προκάτοχό της.
Ενώ η απαλλαγή από τις αλυσίδες αξίας από τον άνθρακα μπορεί να είναι δαπανηρή, οι συνεργασίες προσέφεραν έναν τρόπο κατανομής του βάρους, ώστε να μην το επωμίζονται μόνο οι κατασκευαστές ή οι πελάτες, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Norsk Hydro, Eivind Kallevik.
Η υψηλή τιμή του μετάλλου επίσης δεν αποθαρρύνει τους αγοραστές, ακόμη και σε μια πιο δύσκολη αγορά αλουμινίου που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και χαρακτηρίζεται από χαμηλή οικονομική ανάπτυξη, πρόσθεσε.
«Βλέπουμε μια αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα χαμηλών εκπομπών άνθρακα», δήλωσε ο Kallevik.
Το μέταλλο που κατασκευάζεται για τη Mercedes στο εργοστάσιο Aardal της Norsk Hydro στις ακτές της Νορβηγίας προκαλεί μόλις 3 κιλά (6,6 λίβρες) εκπομπών CO2 ανά κιλό αλουμινίου σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο των 16,7 κιλών, ανέφεραν οι εταιρείες.
Περιλαμβάνει στο μείγμα το ένα τέταρτο σκραπ αλουμινίου, μειώνοντας περαιτέρω τον όγκο του πρωτογενούς μετάλλου από το ενεργοβόρο χυτήριο.
Η Mercedes στο παρελθόν είχε δεχθεί κριτική για μια διαφημιστική καμπάνια που τόνιζε τη βιωσιμότητα, σε μια εποχή που αντιμετώπιζε αγωγή από μια κλιματική ομάδα στη Γερμανία για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της. Η αγωγή αποσύρθηκε από γερμανικό δικαστήριο το 2022.