CATL: Θα Βοηθήσει Ευρωπαϊκές Νεοσύστατες Εταιρείες Μπαταριών για EV παρά τους Ελέγχους της Κίνας

CATL: Θα Βοηθήσει Ευρωπαϊκές Νεοσύστατες Εταιρείες Μπαταριών για EV παρά τους Ελέγχους της Κίνας
energia.gr
Δευ, 22 Σεπτεμβρίου 2025 - 13:31

Η CATL είναι έτοιμη να βοηθήσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές μπαταριών και να συμβάλει στην οικοδόμηση ενός περιφερειακού βιομηχανικού κόμβου, καθώς ο κινεζικός γίγαντας ποντάρει στην ισχυρή ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της ηπείρου σύμφωνα με τους FT. Ο Matt Shen, γενικός διευθυντής της CATL για την Ευρώπη, δήλωσε ότι οι τοπικοί κατασκευαστές μπαταριών χρειάζονται βοήθεια για

να ξεπεράσουν το υψηλό κόστος παραγωγής και τις προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού στην περιοχή, οι οποίες έχουν παρεμποδίσει τις προσπάθειές τους να κατασκευάζουν σε μεγάλη κλίμακα σε ανταγωνιστικές τιμές.

«Η ευρωπαϊκή αγορά είναι αρκετά μεγάλη» για να υποστηρίξει πολλούς κατασκευαστές μπαταριών, δήλωσε ο Shen.

Παρόλο που το Πεκίνο έχει θέσει περιορισμούς στην κοινή χρήση τεχνολογίας και εξοπλισμού γύρω από την προηγμένη παραγωγή μπαταριών, «πρέπει να συνεργαστούμε για να κάνουμε επιτέλους δυνατή αυτή τη [ηλεκτρική] μετάβαση», είπε.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο επεκτείνει ραγδαία το μερίδιό του στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο αυξήθηκε στο 45% από 37% πέρυσι, σύμφωνα με την JPMorgan.

Το παγκόσμιο μερίδιό του ήταν 37% τους πρώτους επτά μήνες του έτους, σε σύγκριση με 18% για την BYD, σύμφωνα με την SNE Research της Νότιας Κορέας.

Η Ευρώπη δυσκολεύεται να δημιουργήσει μια ανεξάρτητη βιομηχανία μπαταριών, με την Northvolt να υποβάλλει αίτηση πτώχευσης τον Μάρτιο. Αυτό έχει ενισχύσει τις ανησυχίες σχετικά με την έντονη εξάρτηση της ηπείρου από την Κίνα για μια κρίσιμη τεχνολογία που είναι το κλειδί για την προώθηση της ενεργειακής μετάβασης.

Ο Shen δήλωσε ότι η εταιρεία παρέμεινε αισιόδοξη για την ταχύτητα της ηλεκτρικής μετάβασης στην Ευρώπη, ακόμη και όταν η αυτοκινητοβιομηχανία ζήτησε μεγαλύτερη ευελιξία στην απαγόρευση των βενζινοκινητήρων από την ΕΕ το 2035.

Τους πρώτους επτά μήνες του έτους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, χάρη στην αυξημένη προσφορά πιο προσιτών μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων, σε σύγκριση με 12,5% πέρυσι, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό φορέα αυτοκινητοβιομηχανίας Acea.

Η CATL παρουσίασε δύο νέα προϊόντα μπαταριών προσαρμοσμένα για την ευρωπαϊκή αγορά στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου την περασμένη εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένης μιας που υπόσχεται αυτονομία 758 χλμ. και διάρκεια ζωής 12 ετών και μιας άλλης που μπορεί να προσθέσει αυτονομία 410 χλμ. σε 20 λεπτά, ακόμη και σε εξαιρετικά κρύες καιρικές συνθήκες.

Ο όμιλος σχεδιάζει επίσης να φέρει την τεχνολογία ανταλλαγής και ανακύκλωσης μπαταριών στην Ευρώπη.

Ο κινεζικός όμιλος έχει επενδύσει περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρώπη, επεκτείνοντας το τοπικό του αποτύπωμα παραγωγής στη Γερμανία και την Ουγγαρία. Κατασκευάζει επίσης ένα νέο εργοστάσιο με την Stellantis στην Ισπανία, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

Η κινεζική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα περιορίσει την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εξοπλισμού σε εξαιρετικά προηγμένες μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου με ξένες εταιρείες. Ωστόσο, η εφαρμογή αυτών των περιορισμών παραμένει ασαφής.

Ο Shen δήλωσε ότι η CATL ήταν ανοιχτή στο να συζητήσει κοινοπραξίες όχι μόνο με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και με κατασκευαστές μπαταριών όπως η γαλλική Automotive Cells Company, μια κοινοπραξία μεταξύ της Stellantis, της Mercedes-Benz και της TotalEnergies.

Ενώ πολλές εταιρείες συνέχιζαν τα σχέδιά τους για την κατασκευή των εργοστασίων παραγωγής μπαταριών τους στην Ευρώπη, αναγνώρισε ότι η CATL και άλλες αντιμετώπιζαν έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού, υψηλό ενεργειακό κόστος και περιορισμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού.

«Το συνολικό κόστος είναι πολύ υψηλό» για την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη, δήλωσε ο Shen. «Όλοι έχουν παρόμοια προβλήματα, γι' αυτό θέλουμε να συνεργαστούμε με όλους».

Η CATL έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι είναι ευέλικτη στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει την ανάπτυξη στο εξωτερικό.

Στις ΗΠΑ, όπου ο προστατευτισμός, το αντικινεζικό αίσθημα και οι ανησυχίες για την ασφάλεια έχουν οδηγήσει σε μια αποτελεσματική απαγόρευση της νέας κινεζικής παραγωγής καθαρής τεχνολογίας, ο όμιλος έχει αντ' αυτού παραχωρήσει με άδεια την τεχνολογία κατασκευής μπαταριών του στην Ford και την Tesla του Elon Musk.

Οι Βρυξέλλες επιδιώκουν επίσης ολοένα και περισσότερο τη μεταφορά δεξιοτήτων και τεχνογνωσίας από κινεζικές εταιρείες που δημιουργούν μπαταρίες και άλλες κοινοπραξίες στην Ευρώπη.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, οι επικεφαλής των γερμανικών PowerCo, ACC και Verkor κάλεσαν τους Ευρωπαίους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παράσχουν νέα κεφάλαια για την υποστήριξη της τοπικής παραγωγής, προειδοποιώντας ότι η ήπειρος «κινδυνεύει να χάσει τη στρατηγική της αυτονομία σε μια κρίσιμη τεχνολογία του 21ου αιώνα».

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr