Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Τόμας Σάφερ, ξεκαθάρισε την πρόθεση της εταιρείας, δηλώνοντας στους Financial Times: «Είμαστε κυρίαρχοι στην Ευρώπη και θα την υπερασπιστούμε με κάθε τρόπο». Η δήλωση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου το μερίδιο αγοράς που κατέχουν οι κινεζικές μάρκες στην Ευρώπη έχει αυξηθεί, φτάνοντας το ρεκόρ του 10,7% στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων το δεύτερο τρίμηνο και το 5,7% στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τη Schmidt Automotive Research.
Η VW πιστεύει παρ’ όλα αυτά ότι διαθέτει το απαραίτητο «οπλοστάσιο» για να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στη Γηραιά Ηπειρο. Στην έκθεση IAA Mobility του Μονάχου παρουσίασε πρόσφατα μια τετράδα ηλεκτρικών οχημάτων εισαγωγικού επιπέδου, με τιμή εκκίνησης τα 25.000 ευρώ, τα οποία θα κυκλοφορήσουν το επόμενο έτος, ενώ παράλληλα ενισχύει την τεχνολογική της βάση με συνεργασίες όπως εκείνη με τη Rivian στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Xpeng στην Κίνα. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης είναι μακράν ο κυρίαρχος παράγοντας στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της περιοχής, με μερίδιο 30% τον Αύγουστο. Αυτό το ποσοστό αυξήθηκε από 23% ένα χρόνο πριν, ενώ τα μερίδια αγοράς για τις Mercedes-Benz, BMW και Tesla έχουν μειωθεί, σύμφωνα με την Jefferies.
Εν τω μεταξύ, η BYD απέσπασε μερίδιο 3,8% στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, από 2,5%. Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι ο πόλεμος των τιμών δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Η BYD δηλώνει σίγουρη για την τεχνολογική της υπεροχή, με σχέδια για την παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη. Ωστόσο, η VW και οι άλλες ευρωπαϊκές μάρκες είναι πεπεισμένες πως η υψηλή ποιότητα, οι ισχυρές μάρκες και η τεχνολογική πρωτοπορία θα υπερισχύσουν.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")