χρησιμοποιώντας ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών της Νέας Υόρκης (PCTC) επιβεβαιώνουν περαιτέρω τη βιωσιμότητα του καυσίμου.
Ο DNV υπογραμμίζει τις δυνατότητες των βιοκαυσίμων στη νέα του έκθεση για τις Ναυτιλιακές Προοπτικές. Ενώ αναγνωρίζει τις προκλήσεις σχετικά με τη μελλοντική διαθεσιμότητα, ο DNV σημειώνει ότι τα βιοκαύσιμα είναι εύκολα στη χρήση. Η μελέτη έδειξε επίσης ότι τα βιοκαύσιμα θα ήταν πιο οικονομικά για τους φορείς εκμετάλλευσης από την καταβολή των προτεινόμενων κυρώσεων στους επικείμενους κανονισμούς του ΙΜΟ.
Το Παγκόσμιο Κέντρο για την Απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας, με έδρα τη Σιγκαπούρη, δημοσίευσε την έκθεση για τη μελέτη του Project LOTUS (Μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της συνεχούς χρήσης βιοκαυσίμων στις λειτουργίες των πλοίων). Ξεκίνησε τον Μάιο του 2024 και ήταν μια εξάμηνη δοκιμή για την αξιολόγηση του αντίκτυπου της συνεχούς χρήσης ενός μείγματος B24, που περιλαμβάνει 24% μεθυλεστέρα λιπαρού οξέος (FAME ή βιοντίζελ) με καύσιμο πετρέλαιο πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO).
Η μελέτη επικεντρώθηκε στην απόδοση του κινητήρα και στη λειτουργία των συστημάτων παροχής μαζούτ. Σύμφωνα με το GCMD, μέχρι σήμερα, οι επιπτώσεις της μακροχρόνιας χρήσης βιοντίζελ στις κύριες μηχανές και τις γεννήτριες, στα συστήματα αποθήκευσης και παροχής καυσίμου, καθώς και σε άλλα εξαρτήματα του πλοίου δεν έχουν αξιολογηθεί διεξοδικά. Επιπλέον, τα λειτουργικά πρωτόκολλα για την προετοιμασία καυσίμου, την αποθήκευση επί του πλοίου και τις ολοκληρωμένες λίστες ελέγχου επιθεώρησης παραμένουν περιορισμένα.
Το έργο LOTUS σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει αυτά τα κενά, εφαρμόζοντας μια δομημένη προσέγγιση παρακολούθησης για την παρακολούθηση της ποιότητας των καυσίμων και των λιπαντικών σε βασικά σημεία δειγματοληψίας σε όλα αυτά τα συστήματα και επιθεωρώντας τα εξαρτήματα του κινητήρα και του συστήματος καυσίμου καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμής.
Η έκθεση επισημαίνει ότι η συνεχής χρήση του μείγματος καυσίμου δεν είχε αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοση του κινητήρα ή στη λειτουργία του συστήματος παροχής μαζούτ. Επιπλέον, το έργο ανέπτυξε ένα δομημένο πλαίσιο παρακολούθησης προσαρμοσμένο για συνεχή χρήση βιοντίζελ.
«Το έργο LOTUS βασίζει τη συζήτηση γύρω από την εκτεταμένη χρήση βιοκαυσίμων που αποδεικνύεται», δήλωσε η καθηγήτρια Lynn Loo, Διευθύνουσα Σύμβουλος του GCMD. «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι μπορούν να αναπτυχθούν με ασφάλεια και αξιοπιστία, παρέχοντας μια συγκεκριμένη οδό για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα».
Στο πλαίσιο του έργου, εξέτασαν 94 δείγματα καυσίμου και λιπαντικού λαδιού, ενώ παράλληλα διεξήγαγαν λεπτομερείς ελέγχους και μετρήσεις κινητήρων κατά τη διάρκεια της γενικής επισκευής του πλοίου στην ξηρά αποβάθρα. Στο τέλος της εξάμηνης μελέτης, η κύρια μηχανή του πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων NYK είχε λειτουργήσει για 2.888 ώρες και η βοηθητική μηχανή για 1.813 ώρες.
Το GCMD αναφέρει ότι οι κινητήρες απέδωσαν συγκρίσιμα με όταν λειτουργούσαν σε VLSFO. Βασικές παρατηρήσεις επιβεβαίωσαν ότι δεν υπήρχε υπερβολική λάσπη στις βαλβίδες ψεκασμού καυσίμου, δεν υπήρχαν αμυχές στα έμβολα της αντλίας ψεκασμού καυσίμου και δεν υπήρχε φθορά στο χιτώνιο ή το έμβολο πέραν των προδιαγραφών του κατασκευαστή αρχικού εξοπλισμού (OEM). Οι αναλύσεις αποστράγγισης σάρωσης και λαδιού κινητήρα έδειξαν επίσης ότι δεν υπήρχαν στοιχεία υπερβολικής φθοράς.
Μια άλλη βασική ανησυχία, ο αντίκτυπος της παρατεταμένης αποθήκευσης βιοντίζελ, εξετάστηκε, με την έκθεση να δείχνει ότι η ποιότητα του καυσίμου παρέμεινε εντός των προδιαγραφών ISO 8217. Διαπίστωσαν ότι η οξύτητα των μειγμάτων B24 αυξήθηκε 2,5 φορές μετά από έξι μήνες αποθήκευσης, αλλά δεν παρατηρήθηκε μικροβιακή ανάπτυξη σε δείγματα καυσίμων.
Οι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM) επιβεβαίωσαν επίσης τη συμβατότητα του κινητήρα και του υλικού με τη μακροχρόνια χρήση του B24, χωρίς σημαντικό αντίκτυπο στο λειτουργικό κόστος, υπό την προϋπόθεση ότι ακολουθούνται οι κατάλληλες πρακτικές συντήρησης και χειρισμού. Επιπλέον, διεξήγαγαν συνεντεύξεις με άλλους χειριστές σκαφών που χρησιμοποιούν βιοντίζελ και βρήκαν παρόμοια αποτελέσματα.
Επιπλέον, η έκθεση σημειώνει ότι ενώ οι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM) και οι νηογνώμονες υιοθετούν μια στάση υπερβολικής προσοχής, οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν υιοθετήσει μια πιο ρεαλιστική, βασισμένη στον κίνδυνο στρατηγική για την υιοθέτηση μειγμάτων βιοντίζελ, προσαρμόζοντας τις υπάρχουσες τυποποιημένες διαδικασίες λειτουργίας για το VLSFO με τις συνιστώμενες τεχνικές οδηγίες όπου είναι εφικτό. Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αυτό υποδηλώνει ότι όταν οι φορείς εκμετάλλευσης εκτελούν κατάλληλες λειτουργίες σύμφωνα με αυτές τις οδηγίες, η χρήση βιοντίζελ δεν παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα.