Ολλανδία: Επεκτείνει την Εσωτερική Ναυτιλία Χωρίς Εκπομπές με Ανταλλάξιμες Μπαταρίες

Ολλανδία: Επεκτείνει την Εσωτερική Ναυτιλία Χωρίς Εκπομπές με Ανταλλάξιμες Μπαταρίες
energia.gr
Παρ, 19 Σεπτεμβρίου 2025 - 09:45

Η Zero Emission Services (ZES), σε συνεργασία με την Nefcargo και την Inland Terminals Group, ανακοίνωσε την έναρξη της υπηρεσίας ZES 2.0 για ηλεκτροκίνητες εσωτερικές μεταφορές φορτίου. Η επόμενη φάση του προγράμματος παρέχει πιο ισχυρές μπαταρίες σε εμπορευματοκιβώτια για τα πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας, οι οποίες θα προσφέρουν ένα πιο οικονομικό μοντέλο για τον κλάδο.

Τα Zespacks 2.0 είναι ανταλλακτικά δοχεία μπαταριών. Η εταιρεία εγκαινίασε σταθμούς ανταλλαγής στις 17 Σεπτεμβρίου στο Alphen aan den Rijn, στο Alblasserdam και στο Den Bosch στην Ολλανδία. Αναφέρει ότι σύντομα θα ακολουθήσουν περισσότεροι τερματικοί σταθμοί στο Ρότερνταμ, το Moerdijk και το Nijmegen, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου που θα κάνει την εσωτερική ναυτιλία με ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες πιο προσιτή.

Τα πλοία ανταλλάσσουν τις μπαταρίες αντί να χρειάζεται να περιμένουν μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα για να επαναφορτίσουν τα συστήματα ισχύος τους. Αυτό επιταχύνει τη ναυτιλία. Επίσης, πληρώνουν μόνο για την ενέργεια που χρησιμοποιείται, κάτι που, σύμφωνα με την ZES, καθιστά την ηλεκτροκίνηση με μπαταρία οικονομικά πιο ελκυστική. Διατίθεται επίσης ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων για τους πλοιοκτήτες που μετατρέπονται σε ενέργεια από μπαταρίες.

Το πρώτο πλοίο που υιοθέτησε τα ανταλλάξιμα δοχεία μπαταριών είναι το Den Bosch Max Groen . Κατασκευάστηκε από την Concordia Damen και παραδόθηκε τον Ιανουάριο του 2021 ως το δεύτερο από τα δύο ηλεκτροκίνητα πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας. Και τα δύο πλοία έχουν μήκος 90 μέτρα και πλάτος 11,5 μέτρα (περίπου 295 x 38 πόδια), με τον ναυπηγό να τονίζει ότι οι διαστάσεις είναι οι μέγιστες που απαιτούνται για να περάσουν από τις κλειδαριές του καναλιού Dieze στο Engelen. Χρησιμοποιώντας έναν καινοτόμο σχεδιασμό, κατάφεραν να δώσουν σε κάθε πλοίο χωρητικότητα 132 TEU, δηλαδή 24 TEU περισσότερα από τα προηγούμενα πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας.

Η πρώτη φάση της ναυτιλίας με μπαταρία ξεκίνησε ως συνεργασία για τη μεταφορά φορτίου για την εταιρεία μπύρας Heineken. Η Nedcargo μεταφέρει περίπου 2,5 δισεκατομμύρια μπουκάλια μπύρας Heineken ετησίως στα λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας. Η λειτουργία με μπαταρία μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 800 τόνους ετησίως.

Το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Ντεν Μπος και λιμένα του Ρότερνταμ. Το ταξίδι είναι περίπου 60 μίλια προς κάθε κατεύθυνση.

Η ITG υπογραμμίζει ότι η νέα λειτουργία με μπαταρίες αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου μετάβασης. Ο Eduard Backer, Διευθύνων Σύμβουλος της ITG, εξηγεί: «Παράλληλα με αυτό το ηλεκτρικό πλοίο με μπαταρίες, ο όμιλός μας λειτουργεί επίσης ένα πλοίο που κινείται με υδρογόνο. Το υδρογόνο είναι κατάλληλο για μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ τα δοχεία με μπαταρίες είναι ιδανικά για μικρότερες υπηρεσίες μεταφοράς. Οι πλωτές μεταφορές είναι ο δρόμος για ένα μικρότερο αποτύπωμα. Και με τον επερχόμενο φόρο CO2 (ETS-2), αυτό θα αποφέρει επίσης οικονομικά οφέλη για τους φορτωτές».

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr