Χρυσές δουλειές για τους ιδιοκτήτες τάνκερ, καθώς η αυξημένη εποχιακή ζήτηση στην Ασία έχει οδηγήσει σε άνοδο τις τιμές ναύλων. Μάλιστα, τα κόστη ναύλωσης στις πιο δημοφιλείς διαδρομές καταγράφουν εντυπωσιακές διακυμάνσεις από τη μία ήμερα στην άλλη, αναδεικνύοντας την έντονη ζήτηση που υπάρχει στον κλάδο

Η απόφαση του OPEC+ να ξεκινήσει έναν πόλεμο τιμών με τους ανταγωνιστές του στο δυτικό ημισφαίριο έχει σηματοδοτήσει την εκτίναξη της παραγωγής σε Μέση Ανατολή και Αμερική. Με την πλεονάζουσα παραγωγή να πλημμυρίζει τις αγορές, οι μεγάλοι εισαγωγείς εκμεταλλεύονται τις χαμηλές τιμές προκειμένου να γεμίσουν τα στρατηγικά αποθέματά τους και να ενισχύσουν τα αποθέματα διύλισης για τους χειμερινούς μήνες. Αναμενόμενα, οι ανησυχίες για τις όποιες αποφάσεις της Ουάσιγκτον σχετικά με το ρωσικό πετρέλαιο έχουν επίσης διαμορφώσει τη σημερινή εικόνα.

Με το πετρέλαιο να πρέπει να μεταφερθεί από τη χώρα παραγωγής στη χώρα εισαγωγής, και δεδομένου πως ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων δεν μπορεί να αυξομειωθεί ανάλογα με τη ζήτηση, τα σουπερτάνκερ πρωταγωνιστούν στη ναυτιλιακή αγορά των τελευταίων ημερών. Το ενδιαφέρον των εμπόρων αργού είναι τόσο έντονο ώστε τα ναύλα έχουν εκτιναχθεί. Χαρακτηριστικά, στη διαδρομή TD3C που ξεκινά από τον Περσικό Κόλπο και φτάνει στην Κίνα, τα ναύλα έχουν φτάσει τις 105,2 μονάδες στον δείκτη Worldscale, δηλαδή τα στιγμιαία ναύλα ξεπερνούν το 105% των βασικών ναύλων.

  

Η ζήτηση, όμως, δεν περιορίζεται στη Μέση Ανατολή. Ακολουθώντας το παράδειγμα του OPEC+, οι παραγωγοί σε Βόρεια και Νότια Αμερική έχουν επίσης αυξήσει την παραγωγή τους προσβλέποντας στις ασιατικές αγορές. Τα ναύλα στη διαδρομή TD22 που ξεκινά από τον Κόλπο του Μεξικού και φτάνει στην Κίνα παρουσιάζουν σημαντικές αυξήσεις, με τη διαφορά μεταξύ Δευτέρας 15 και Τρίτης 16 Σεπτεμβρίου να προσεγγίζει το 20%.

Μολονότι αυτή η νέα ισορροπία στην παγκόσμια αγορά πετρελαιοφόρων θα ανατραπεί μόλις αλλάξει η εξίσωση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης αργού, οι ναυτιλιακοί αναλυτές παρατηρούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις. Μέχρι πρόσφατα, οι νέες παραγγελίες των πλοιοκτητών σχεδιάζονταν με βάση τις εκτιμήσεις για αύξηση της ζήτησης του LNG και μείωση του πετρελαίου. Πλέον, η πρόβλεψη αυτή δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένη.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr