Reuters: Vitol και Glencore Ενδιαφέρονται για το Μερίδιο της Chevron σε Διυλιστήριο στη Σιγκαπούρη

Reuters: Vitol και Glencore Ενδιαφέρονται για το Μερίδιο της Chevron σε Διυλιστήριο στη Σιγκαπούρη
energia.gr
Τετ, 17 Σεπτεμβρίου 2025 - 16:03

Οι κορυφαίοι traders εμπορευμάτων παγκοσμίως, οι εταιρείες Vitol και Glencore, αναμένεται να υποβάλουν επίσημες προσφορές για το 50% των μετοχών που κατέχει σήμερα η Chevron στο δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο της Σιγκαπούρης, όπως δήλωσαν στο Reuters πέντε άτομα με γνώση του θέματος

Η συνολική αξία του διυλιστηρίου εκτιμάται σε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια, δήλωσε ένα από τα άτομα που γνωρίζει άμεσα το θέμα της πώλησης. Οι εταιρείες, που αμφότερες έχουν έδρα την Ελβετία, επιλέχθηκαν αυτόν τον μήνα και η Chevron επιδιώκει να λάβει τις τελικές δεσμευτικές τους προσφορές τον Οκτώβριο, πρόσθεσε το ίδιο άτομο.

Οι Vitol και Glencore, οι οποίες διαθέτουν άλλα περιουσιακά στοιχεία στον τομέα της διύλισης στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, επιθυμούν να αποκτήσουν περισσότερα και να αυξήσουν τον όγκο συναλλαγών στην περιοχή, ανέφεραν οι πηγές.

Η Σιγκαπούρη αποτελεί τον μεγαλύτερο κόμβο εμπορίας πετρελαίου στην Ασία και το μεγαλύτερο λιμάνι ανεφοδιασμού στον κόσμο, όπου αναμειγνύονται, πωλούνται ή επανεξάγονται τα διυλισμένα προϊόντα.

Το διυλιστήριο στο νησί Jurong είναι ένα από τα τρία μεγάλα διυλιστήρια στην πόλη-κράτος του Ειρηνικού, με δυναμικότητα επεξεργασίας αργού πετρελαίου περίπου 290.000 βαρελιών την ημέρα. Το άλλο 50% ανήκει στον κινεζικό κρατικό πετρελαϊκό γίγαντα PetroChina μέσω της εταιρείας Singapore Petroleum. Η PetroChina έχει το πρώτο δικαίωμα άρνησης στην αγορά του μεριδίου της Chevron. Η κινεζική εταιρεία δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό σχετικά με το εάν σχεδιάζει να υποβάλει προσφορά.

Το Reuters δεν μπόρεσε να πληροφορηθεί εάν άλλες εταιρείες σχεδίαζαν επίσης να υποβάλουν επίσημες προσφορές. Οι πηγές δεν είχαν εξουσιοδότηση να μιλήσουν στα μέσα ενημέρωσης και αρνήθηκαν να κατονομαστούν.

Επίσης, οι εταιρείες Chevron, Vitol και Glencore αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Η Morgan Stanley, στην οποία ανατέθηκε ο χειρισμός της πώλησης της συμμετοχής της Chevron στην Singapore Refining Company, καθώς και άλλων περιουσιακών στοιχείων της αμερικανικής εταιρείας στην Ασία, αρνήθηκε επίσης να σχολιάσει.

Ο αμερικανικός κολοσσός στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου βρίσκεται στη διαδικασία μείωσης του κόστους έως και κατά 3 δις δολ. μέχρι το τέλος του 2026. Οι εγκαταστάσεις τερματικών σταθμών και αποθήκευσης καυσίμων στην Αυστραλία και τις Φιλιππίνες, καθώς και τα πρατήρια λιανικής πώλησης στη Μαλαισία, είναι επίσης διαθέσιμα προς πώληση, ανέφεραν δύο από τις πηγές, προσθέτοντας ότι όλα αυτά τα περιουσιακά στοιχεία θα μπορούσαν να αγοραστούν ως σύνολο ή ξεχωριστά.

Η Vitol κατέχει ένα διυλιστήριο 32.000 βαρελιών την ημέρα στο Tanjung Bin της Μαλαισίας, καθώς και μερίδιο 50% στον τερματικό σταθμό ATB Oil στο Tanjung Pelapas, δίπλα στο νησί Jurong της Σιγκαπούρης. Κατέχει επίσης την Viva Energy, η οποία λειτουργεί το διυλιστήριο Geelong των 120.000 bpd στην Αυστραλία.

Η Glencore, μέσω κοινοπραξίας με την ινδονησιακή Chandra Asri, κατέχει μέρος της Aster Chemicals and Energy της Σιγκαπούρης, η οποία αποκτήθηκε από τη Shell στο πλαίσιο συμφωνίας που ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο.

Η Aster λειτουργεί σήμερα ένα διυλιστήριο και χημικό συγκρότημα δυναμικότητας 237.000 βαρελιών την ημέρα στο Pulau Bukom και στο νησί Jurong.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr