Ο Tatsuzo Tomita, επικεφαλής του συνολικού μετασχηματισμού κόστους παράδοσης της Nissan, δήλωσε ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντλεί διδάγματα από τη χρήση τυποποιημένων εξαρτημάτων από τους Κινέζους προμηθευτές της και τη στενή συνεργασία τους με τους σχεδιαστές.
«Έχουμε αποκτήσει πρόσβαση σε κινεζικού τύπου τρόπους εργασίας και η τρέχουσα πρόκλησή μου είναι να καταλάβω πώς να εφαρμόσω αυτές τις μεθόδους σε ανταλλακτικά για τα τρέχοντα και τα επερχόμενα οχήματά μας», δήλωσε ο Tomita σε δημοσιογράφους στα κεντρικά γραφεία της Nissan στη Γιοκοχάμα την Τετάρτη.
Στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου σχεδίου αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνει την περικοπή περίπου 20.000 θέσεων εργασίας και την ενοποίηση επτά εργοστασίων, η Nissan στοχεύει σε μειώσεις κόστους ύψους 500 δισεκατομμυρίων γιεν έως τον Μάρτιο του 2027.
Το μισό αναμένεται να προέλθει από περικοπές στα πάγια έξοδα και το υπόλοιπο από μείωση του μεταβλητού κόστους, καθώς προσπαθεί να εξασφαλίσει λειτουργικά κέρδη και θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας έως το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2027.
Ο Tomita δήλωσε ότι η εταιρεία δεν επιδιώκει να συρρικνώσει τη βάση των προμηθευτών της, αλλά να ενισχύσει τη συνεργασία.
Σημείωσε ότι οι Κινέζοι προμηθευτές επεκτείνονται παγκοσμίως, με δραστηριότητες στην Ουγγαρία, το Μαρόκο και την Τουρκία, και είπε ότι η Nissan τους εξετάζει ως πιθανούς μελλοντικούς εταίρους στη διεθνή στρατηγική της.
Ενώ αναγνώρισε ότι ο στόχος μείωσης του μεταβλητού κόστους κατά 250 δισεκατομμύρια γιεν ήταν «τεράστιος», ο Tomita δήλωσε ότι θα μπορούσε να είναι εφικτός εάν η Nissan διατηρούσε την τρέχουσα δυναμική της, την οποία είχε χτίσει αντλώντας χιλιάδες ιδέες από τους εργαζομένους.
Ο αντίκτυπος των μέτρων εξοικονόμησης κόστους είναι πιθανό να υλοποιηθεί ευρύτερα μέχρι το τέλος του έτους ή του επόμενου έτους, καθώς διαφέρει από όχημα σε όχημα, πρόσθεσε.