Ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα προς την πράσινη μετάβαση κάνει η ναυτιλία, μετά την υπογραφή πολυετούς συμφωνίας για την προμήθεια του στόλου της γερμανικής εταιρείας Hapag-Lloyd με βιο-LNG από τη Shell με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το συγκεκριμένο καύσιμο παράγεται από οργανικά απόβλητα, όπως υπολείμματα καλλιεργειών, κοπριά ζώων και απορρίμματα τροφίμων, και αναβαθμίζεται με την απομάκρυνση του CO2 και των ακαθαρσιών.
Η συμφωνία, που αποτελεί την επέκταση μια προηγούμενης που είχε γίνει το 2023 για την απανθρακοποίηση ναυτιλιακών καυσίμων, τίθεται άμεσα σε ισχύ, ενισχύοντας τη στρατηγική συνεργασία των δύο ομίλων στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση και επιβεβαιώνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στην ενεργειακή μετάβαση.
Βιωσιμότητα
Σύμφωνα με σχετική κοινή ανακοίνωση, το υγροποιημένο βιομεθάνιο που θα προμηθεύσει η Shell στη Hapag-Lloyd είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη βιωσιμότητα και την πιστοποίηση άνθρακα, ενώ δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στον εξοπλισμό των πλοίων, καθώς το βιομεθάνιο είναι ένα καύσιμο που μπορεί να φορτωθεί σε πλοία LNG, χρησιμοποιώντας τον υπάρχοντα εξοπλισμό τροφοδοσίας καυσίμων. Επιπλέον, το συγκεκριμένο καύσιμο μπορεί να αναμειχθεί με συμβατικό LNG, λειτουργώντας ως «καύσιμο-γέφυρα» για τη σταδιακή μετάβαση της ναυτιλίας σε πιο καθαρές μορφές ενέργειας. Σημειώνεται ότι, από το 2024, η Shell έχει διαθέσιμο υγροποιημένο βιομεθάνιο σε 22 στρατηγικές τοποθεσίες εντός του παγκόσμιου δικτύου ανεφοδιασμού LNG.
«Η συμφωνία αυτή συμβάλλει στη διασφάλιση της βεβαιότητας και της αξιοπιστίας του εφοδιασμού με καύσιμα που χρειαζόμαστε για να επεκτείνουμε περαιτέρω τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων από απόβλητα σε ολόκληρο τον στόλο μας», δήλωσε ο Jan Christensen, ανώτερος διευθυντής της Hapag-Lloyd για τις παγκόσμιες αγορές καυσίμων.
Ο Dexter Belmar, αντιπρόεδρος της Shell Global Downstream LNG, πρόσθεσε: «Το βιο-LNG δεν είναι πλέον μια ιδέα - είναι εδώ και τροφοδοτεί το επόμενο κεφάλαιο της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας».
Επενδύσεις
Η Hapag-Lloyd ολοκλήρωσε την παραλαβή 12 dual-fuel πλοίων κατηγορίας «Hamburg Express», που μπορούν να λειτουργούν με LNG, με το τελευταίο να παραδίδεται τον Ιούνιο του 2025. Παράλληλα, η εταιρεία έχει παραγγείλει ακόμη 24 νέα πλοία διπλού καυσίμου, με παραδόσεις που αναμένονται την περίοδο 2027-2029, ενισχύοντας αποφασιστικά τη στρατηγική της για πράσινη μετάβαση και συμμόρφωση με τους αυστηρούς διεθνείς κανονισμούς.
Με στόλο 313 σύγχρονων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και συνολική μεταφορική ικανότητα 2,5 εκατομμυρίων TEU, η Hapag-Lloyd βρίσκεται στις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών παγκοσμίως. Διαθέτει 400 γραφεία σε 140 χώρες, απασχολεί περίπου 14.000 εργαζομένους και κατέχει χωρητικότητα 3,7 εκατ. TEU, μεταξύ των οποίων έναν από τους μεγαλύτερους και πιο σύγχρονους στόλους ψυγείων.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")