Το λιμάνι της Μούντρα ανήκει στον όμιλο Adani και, σύμφωνα με προηγούμενο δημοσίευμα του Reuters , ένα άλλο δεξαμενόπλοιο αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία αφού το λιμάνι της Μούντρα αρνήθηκε να του επιτρέψει να δέσει. Το δεύτερο δεξαμενόπλοιο αναχώρησε για το Βαντινάρ, όπου βρίσκεται το διυλιστήριο Nayara Energy, που ανήκει εν μέρει στη Rosneft.
Σύμφωνα με το VesselFinder, το δεξαμενόπλοιο Spartan , το οποίο αναφέρθηκε ότι εκφορτώθηκε στο λιμάνι Mundra, είναι ένα 15χρονο πλοίο που πλέει επί του παρόντος υπό σημαία Ομάν. Το δεύτερο δεξαμενόπλοιο που απωθήθηκε από το λιμάνι Mundra, το Noble Walker, είναι ένα 21χρονο πλοίο που πλέει υπό σημαία Αρούμπα. Σύμφωνα με το VesselFinder, το Noble Walker πλέει για το Vadinar εδώ και περίπου μια εβδομάδα.
Και τα δύο πλοία έχουν συμπεριληφθεί στη μαύρη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου επειδή μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο. Στην περίπτωση του Spartan, το φορτίο είναι 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού πετρελαίου Urals, ανά Kpler, που θα παραδοθεί στο διυλιστήριο HPCL-Mittal Energy Ltd.
Ο Όμιλος Adani εξέδωσε εντολή που απαγορεύει την είσοδο δεξαμενόπλοιων που υπόκεινται σε κυρώσεις στα 14 λιμάνια του σε όλη την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων κόμβων εισαγωγής πετρελαίου όπως το Mundra. Για την HPCL-Mittal Energy Ltd., αυτό είναι το μοναδικό σημείο εισόδου για το εισαγόμενο αργό πετρέλαιο. Η Indian Oil Corp., ένας άλλος μεγάλος αγοραστής ρωσικού πετρελαίου, εισάγει την πρώτη ύλη της μέσω διαφόρων λιμένων, συμπεριλαμβανομένου του Mundra.
Σύμφωνα με το Reuters, οι τελευταίες κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες σε βάρος των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσαν να διαταράξουν το ρωσικό εμπόριο πετρελαίου με την Ινδία. Σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα , ωστόσο, φαίνεται ότι οι αγοραστές και οι πωλητές θα βρουν έναν τρόπο να πραγματοποιήσουν συναλλαγές παρά τις κυρώσεις και τους δασμούς 25% που επέβαλαν οι ΗΠΑ στην Ινδία για να αποθαρρύνουν αυτό το εμπόριο.