Η βιομηχανία παραγωγής καυσίμων επισημαίνει τον καίριο ρόλο που διαδραμματίζει στη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας, την ενίσχυση της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας και την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Όπως υπογραμμίζει, οι κλάδοι των μεταφορών και άλλες βασικές βιομηχανίες εξαρτώνται από τα προϊόντα της, ως πρώτες ύλες για την απανθρακοποίησή τους.

Η FuelsEurope, που εκπροσωπεί τον κλάδο διατρανώνει τη στήριξή της στο στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 και στη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030. Ωστόσο, τονίζει ότι αυτή η φιλοδοξία πρέπει να συνοδεύεται από ρεαλισμό. Η επίτευξη του προτεινόμενου στόχου για το 2040, σημειώνει σε ανακοόινωσή της, απαιτεί την ύπαρξη ενός ευνοϊκού κανονιστικού πλαισίου που να ενθαρρύνει τις επενδύσεις, να επιτρέπει την καινοτομία και να διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Διαφορετικά, προειδοποιεί, ο στόχος κινδυνεύει να καταστεί μη ρεαλιστικός.

Η Γενική Διευθύντρια της FuelsEurope, Λιάνα Γούτα, τονίζει σε δήλωσή της: «Η Ευρώπη πρέπει να έχει διαθέσιμες όλες τις επιλογές προκειμένου να επιτύχει το φιλόδοξο στόχο της για  το 2040. Εάν η Ε.Ε. θέλει να διατηρήσει την ανθεκτικότητα της βιομηχανίας και να εφαρμόσει τις συστάσεις της Συμφωνίας Καθαρής Βιομηχανίας και της Έκθεσης Ντράγκι, χρειάζεται ένα πιο ευέλικτο και χωρίς αποκλεισμούς πλαίσιο. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αναγνωρίσει, τόσο τις διεθνείς πιστώσεις ρύπων υψηλής ποιότητας όσο και τις εγχώριες απορροφήσεις, με ισότιμη πρόσβαση σε επιλογές συμμόρφωσης για όλους τους τομείς του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών».

Καλεί δε την Ένωση να δημιουργήσει υποστηρικτικές υποδομές, να ενισχύσει τη διαφάνεια στο θέμα των εκπομπών υπολειμματικών αερίων (residual emissions) -πρόκειται για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παραμένουν στην ατμόσφαιρα ακόμα και μετά την εφαρμογή όλων των τεχνικά εφικτών και οικονομικά βιώσιμων μέτρων για τη μείωσή τους - και να ενισχύσει τις κύριες αγορές για ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών άνθρακα προϊόντα. 

Η FuelsEurope θέτει πέντε προτεραιότητες για την επίτευξη του στόχου:

  • Ενσωμάτωση των διεθνών πιστώσεων άνθρακα πέραν του ανώτατου ορίου του 3% από την αρχή του πλαισίου μετά το 2030. Προώθηση της ενσωμάτωσης των διεθνών πιστώσεων πέρα ​​από το ανώτατο όριο του 3% μετά το 2030, καθώς μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών και να συμβάλουν στη λειτουργία της αγοράς.
  • Ενίσχυση της ευελιξίας του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών μέσω απορροφήσεων και διεθνών πιστώσεων, με ισότιμη πρόσβαση σε επιλογές απαλλαγής για όλους τους κλάδους, καθώς αυτές οι λύσεις μπορούν να συμβάλουν στη καλύτερη λειτουργία της αγοράς.
  • Μεγαλύτερη διαφάνεια στις εκπομπές υπολειμματικών αερίων, ώστε να εντοπίζονται οι τομείς που απαιτούν περαιτέρω δράση για την απαλλαγή από τον άνθρακα και επιλογή των μέτρων πολιτικής που κρίνονται απαραίτητα για την επίτευξη αυτού του στόχου.
  • Ενίσχυση της ζήτησης για "πράσινα" προϊόντα, ώστε να διαμορφωθεί μια ισχυρή επιχειρηματική βάση για επενδύσεις σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών ρύπων, προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως οι δυνατότητες της βιομηχανικής απαλλαγής από τον άνθρακα.
  • Ανάπτυξη κρίσιμων υποδομών, όπως δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, αγωγοί υδρογόνου, συστήματα μεταφοράς CO₂ και εγκαταστάσεις αποθήκευσης.

«Μόνο συνδυάζοντας κανονιστική ευελιξία, ισχυρές διασφαλίσεις και μέτρα τόνωσης της ζήτησης μπορούμε να πετύχουμε αυτούς τους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους, διατηρώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας», καταλήγει η κα Γούτα.

Η FuelsEurope δηλώνει έτοιμη να συνεργαστεί με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για το σχεδιασμό των απαραίτητων μέτρων διευκόλυνσης.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr