Κίνα: Η Πώληση Μετοχών της BYD κατά $ 45 δισ. Εγείρει Αμφιβολίες για τις Προοπτικές της

Κίνα: Η Πώληση Μετοχών της BYD κατά $ 45 δισ. Εγείρει Αμφιβολίες για τις Προοπτικές της
energia.gr
Δευ, 15 Σεπτεμβρίου 2025 - 08:48

Η BYD Co. αντιμετωπίζει πιέσεις για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών μετά από μια μαζική πώληση μετοχών ύψους 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με αυξανόμενες ανησυχίες για την ικανότητά της να αποκρούσει τον ανταγωνισμό εν μέσω ενός καταστροφικού πολέμου τιμών στην Κίνα, αναφέρει το Bloomberg.

Οι μετοχές της κινεζικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 30% από το ιστορικό υψηλό που είχαν φτάσει μόλις πριν από τέσσερις μήνες, υποαποδίδοντας σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Οι αξιολογήσεις πώλησης των αναλυτών για την BYD έχουν εκτοξευθεί στο υψηλότερο επίπεδο από το 2022, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Οι επενδυτές χάνουν την υπομονή τους με τη στρατηγική της BYD να αναλάβει ηγετικό ρόλο στις μεγάλες εκπτώσεις, ενώ η κινεζική κυβέρνηση περιορίζει την λεγόμενη εναλλαγή που προκαλεί χάος στον κλάδο. Ταυτόχρονα, ανταγωνιστές όπως η Geely Automobile Holdings Ltd. και η Zhejiang Leapmotor Technology Co. κερδίζουν έδαφος.

«Ενώ πιστεύω ότι οι επενδυτές διατηρούν μια θετική μακροπρόθεσμη άποψη, υπάρχει μια πραγματική ανησυχία γύρω από την επιθετική στρατηγική της BYD για την «αύξηση μεριδίου αγοράς μέσω της πίεσης στις τιμές» στο πλαίσιο της αντι-επαναφοράς», δήλωσε ο Kevin Net, επικεφαλής ασιατικών μετοχών στην Financiere de L Echiquier. «Βραχυπρόθεσμα, αυτό θα πρέπει να επηρεάσει τόσο τα έσοδα όσο και τα περιθώρια κέρδους».

Η εταιρεία ανακοίνωσε πτώση 30% στα κέρδη του τριμήνου Ιουνίου, η πρώτη πτώση της σε περισσότερα από τρία χρόνια λόγω του αντίκτυπου του πολέμου τιμών. Η BYD, η κορυφαία κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, υπήρξε σημαντικός παράγοντας για τους πολλαπλούς γύρους εκπτώσεων τα τελευταία χρόνια, καθώς οι κατασκευαστές αγωνίζονται για μερίδιο αγοράς.

Εν τω μεταξύ, το Πεκίνο έχει γίνει ολοένα και πιο ένθερμο στις προσπάθειές του να περιορίσει τον υπερβολικό ανταγωνισμό, τον οποίο θεωρεί ότι δημιουργεί αποπληθωριστικές πιέσεις και βλάπτει τη διεθνή φήμη της κινεζικής μεταποίησης.

Η BYD αναμένει τώρα να παραδώσει 4,6 εκατομμύρια οχήματα φέτος, μια απότομη πτώση από τον προηγούμενο στόχο των 5,5 εκατομμυρίων. Για να επιτύχει ακόμη και αυτόν τον μειωμένο στόχο, η εταιρεία πρέπει να παραδώσει περίπου 1,7 εκατομμύρια μονάδες τους τελευταίους τέσσερις μήνες - κάτι που αποτελεί δύσκολη αποστολή δεδομένης της γερασμένης γκάμας προϊόντων της και του νέου κανονιστικού περιβάλλοντος.

Η αποκάλυψη νέων μοντέλων το πρώτο τρίμηνο του 2026 θα αποτελέσει βασικό καταλύτη για την BYD, λένε οι παρατηρητές της αγοράς. Η εταιρεία ανέβαλε ορισμένες κυκλοφορίες για το επόμενο έτος, ώστε να μπορέσει να κάνει τα οχήματα πιο ανταγωνιστικά, και καθώς οι αντίπαλοί της σημείωσαν επιτυχία με τις πρόσφατες προσφορές τους.

«Κανένας κατασκευαστής πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM) δεν θα μπορούσε να διατηρήσει τον κύκλο των προϊόντων του ισχυρό για πάντα — ούτε καν η BYD δεν μπορεί», δήλωσε ο Xiao Feng, συν-επικεφαλής της βιομηχανικής έρευνας για την Κίνα στην CLSA Hong Kong. Οι προσφορές της BYD έχουν γίνει ξεπερασμένες από την κυριαρχία της κατά την περίοδο 2018-2024 και οι αγοραστές έχουν στραφεί σε «νέα πρόσωπα» όπως η Geely και η Leapmotor.
Παρά τις εγχώριες προκλήσεις, η BYD σημειώνει ισχυρή διείσδυση στο εξωτερικό χάρη στις περισσότερες κυκλοφορίες προϊόντων και την αυξημένη τοπική παραγωγή. Ο όγκος πωλήσεων στο εξωτερικό μπορεί να φτάσει τις 900.000 έως 1 εκατομμύριο μονάδες το 2025, υπερβαίνοντας τον στόχο των 800.000 μονάδων που είχε θέσει η διοίκηση στις αρχές του έτους, σύμφωνα με αναλυτές της Goldman Sachs Group Inc.

Η αποτίμηση είναι ένα άλλο σημείο έλξης για τη μετοχή, η οποία διαπραγματεύεται με 17 φορές τα εκτιμώμενα μελλοντικά κέρδη, κάτω από τον τριετή μέσο όρο των 20 φορές. Εν τω μεταξύ, ο όγκος των δικαιωμάτων προαίρεσης έχει ανέλθει σε ρεκόρ σχεδόν 600.000 συνολικών εκκρεμών συμβολαίων, σχεδόν τριπλάσιος από το επίπεδο του Ιουνίου.

Όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στις επερχόμενες κυκλοφορίες εγχώριων προϊόντων της εταιρείας, με επίκεντρο τα χαρακτηριστικά καθώς και τη στρατηγική τιμολόγησης. Οι αναλυτές αναμένουν φρέσκια εμφάνιση, συμπερίληψη του αυτόνομου συστήματος οδήγησης God's Eye σε μοντέλα χαμηλότερης τιμής και αναβαθμίσεις μπαταριών, καθώς και εκτεταμένη αυτονομία για τα plug-in υβριδικά της μοντέλα.

«Οι στρατηγικές εξελίξεις που επανατοποθετούν την BYD ως ηγέτη στην τεχνολογία και όχι απλώς ως έναν εξαιρετικά αποδοτικό κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να αναδιαμορφώσουν την αντίληψη των επενδυτών και να οδηγήσουν σε άνοδο την τιμή της μετοχής μέσω μιας επαναξιολόγησης της αποτίμησης, παρά τις βραχυπρόθεσμες καθοδικές πιέσεις στα κέρδη», δήλωσε ο Gary Tan, διαχειριστής κεφαλαίων στην Allspring Global Investments.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr