Goldman Sachs: Υποβαθμίζει τις Προβλέψεις για τα EVs, Αναβαθμίζει τα HEVs

Goldman Sachs: Υποβαθμίζει τις Προβλέψεις για τα EVs, Αναβαθμίζει τα HEVs
της Αρχοντίας Γ. Καλλιτέρη
Παρ, 12 Σεπτεμβρίου 2025 - 19:25

Άσχημα νέα για την ηλεκτροκίνηση, καθώς οι αναλυτές της Goldman Sachs εκτιμούν πως η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων θα επιβραδυνθεί, ενώ εκείνη των υβριδικών οχημάτων θα κερδίσει έδαφος. Ο βασικός παράγοντας για αυτή την πρόβλεψη είναι η αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου σε ΕΕ και ΗΠΑ, ενώ οι εκτιμήσεις για την Κίνα και την Ινδία παραμένουν αμετάβλητες

Η ακύρωση ή άμβλυνση νομοθετικών πρωτοβουλιών που είχαν θεσπιστεί για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα σημάνουν την επιβράδυνση της ενεργειακής μετάβασης στον τομέα των μεταφορών. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman Sachs, το ποσοστό των πωλήσεων για τα EVs θα φτάσει το 25% το 2030, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψής τους για 28%. Ο αριθμός αυτός είναι 7% χαμηλότερος από τον στόχο του 32% που χρειάζεται για την επιτυχημένη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, με βάση τους υπολογισμούς των διεθνών οργανισμών. Ο αργός ρυθμός θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το 2040, με τη Goldman Sachs να μειώνει την πρόβλεψή της για τις παγκόσμιες πωλήσεις από το 59% στο 52%.

 

Οι παλιές και νέες προβλέψεις της Goldman Sachs για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Πηγή: Goldman Sachs.


Το κενό που θα δημιουργηθεί θα καλυφθεί από τα υβριδικά και τα βενζινοκίνητα οχήματα, ενισχύοντας τα κέρδη των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών στις δυτικές αγορές. Ως εκ τούτου, οι αναλυτές της Goldman Sachs αναβάθμισαν τις προβλέψεις τους για τα HEVs από το 10% στο 12% για το 2030 και από το 5% στο 9% για το 2040. Τα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν ως και 3% για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Ο βασικός λόγος για την επικαιροποίηση των εκτιμήσεων είναι οι μεταρρυθμίσεις που δρομολογούνται σε ΗΠΑ και ΕΕ. Επί αμερικανικού εδάφους, η κυβέρνηση Τραμπ έχει αρχίσει να ξηλώνει τη νομοθεσία Μπάιντεν που προέβλεπε φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις, και πρόστιμα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν διστάζει να στραφεί και κατά των πολιτειακών πρωτοβουλιών, οδηγώντας τις διαμάχες στα δικαστήρια. Επί ευρωπαϊκού εδάφους, η νέα Κομισιόν είναι πολύ ανοιχτή στις πιέσεις από τα κράτη-μέλη και τα επιχειρηματικά συμφέροντας για τη χαλάρωση των μέτρων υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Η “καυτή πατάτα” επί του παρόντος είναι η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, ενώ η ΕΕ έχει ήδη υποχωρήσει στο θέμα των ρύπων, καθυστερώντας τη διορία που είχε αποφασιστεί από το 2025 στο 2027.

Η εικόνα, όμως, είναι πολύ διαφορετική για τις ασιατικές αγορές. Κίνα και Ινδία θα αποτελέσουν τις δύο κινητήριες μηχανές για την ηλεκτροκίνηση, με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν εξειδικευμένες στρατηγικές για τις πωλήσεις τους εκεί. Η διαφορά αυτή αναδεικνύει τη σημασία των κεντρικών πολιτικών, με το Πεκίνο να συνιστά αδιαμφισβήτητα τον νούμερο ένα υποστηρικτή της ηλεκτροκίνησης, κάτι που έχει αποφέρει καρπούς τόσο εγχώρια, όσο και διεθνώς.  

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr