Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αποτελούσαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων με 1,16 εκατομμύρια μονάδες, ενώ τα plug-in υβριδικά (PHEV) αντιπροσώπευαν 570.000. Συνολικά, 12,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα έχουν πωληθεί τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους.
Ο Charles Lester, υπεύθυνος δεδομένων στην Rho Motion, εξήγησε τι οδηγεί σε αυτούς τους αριθμούς:
Η αγορά της Βόρειας Αμερικής έφτασε σε μηνιαίο υψηλό ρεκόρ, καθώς οι καταναλωτές στις ΗΠΑ επιταχύνουν τις αγορές τους για να επωφεληθούν από την φορολογική έκπτωση πριν λήξει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Η δυναμική παραμένει στην Ευρώπη, υποστηριζόμενη από τη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων, με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανικές χώρες, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, να σημειώνουν ανάπτυξη κατά 45% και 31% αντίστοιχα από την αρχή του έτους.
Η ετήσια ανάπτυξη στην κινεζική αγορά επιβραδύνθηκε τον Ιούλιο-Αύγουστο του 2025. Ωστόσο, αυτό συγκρίνεται με μια περίοδο κατά την οποία οι επιδοτήσεις για το πρόγραμμα ανταλλαγής αυτοκινήτων αυξήθηκαν πέρυσι, γεγονός που ώθησε τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα.
Δείτε πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις από την αρχή του έτους σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024:
- Παγκόσμια: 12,5 εκατομμύρια, αύξηση 25%
- Κίνα: 7,6 εκατομμύρια, αύξηση 25%
- Ευρώπη: 2,6 εκατομμύρια, αύξηση 31%
- Βόρεια Αμερική: 1,3 εκατομμύρια, αύξηση 6%
- Υπόλοιπος κόσμος: 1,0 εκατομμύριο, αύξηση 44%
Η Ευρώπη παρουσιάζει μια από τις ταχύτερες αυξήσεις. Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 31% από την αρχή του έτους, κατανεμημένες σχεδόν ισόποσα μεταξύ BEV και PHEV. Η Γερμανία ηγείται της κατάταξης με αύξηση 45%, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο έχει αυξηθεί κατά 31%. Η Ισπανία έχει διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων φέτος και η Ιταλία έχει αυξηθεί κατά 41%. Η Γαλλία αποτελεί την εξαίρεση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 9% μέχρι στιγμής το 2025. Οι πωλήσεις του Αυγούστου στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 32% σε σύγκριση με τον Ιούλιο, αλλά αυτή είναι μια φυσιολογική εποχική επιβράδυνση πριν από μια μεγάλη αύξηση τον Σεπτέμβριο που συνδέεται με τους νέους αριθμούς πινακίδων κυκλοφορίας.
Όσον αφορά τα μοντέλα, τα Puma Gen-E και E-Tourneo Courier της Ford πληρούσαν και τα δύο τις προϋποθέσεις για τη μέγιστη έκπτωση στο Ηνωμένο Βασίλειο ύψους 3.750 λιρών (5.100 δολάρια). Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD συνεχίζει την άνοδό της στην Ευρώπη, με το Seal U να γίνεται ένα από τα PHEV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην περιοχή. Τον Σεπτέμβριο, η BYD πρόσθεσε ένα ακόμη μοντέλο, το Seal 6 PHEV.
Στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 6% μέχρι στιγμής φέτος, αλλά ο Αύγουστος σημείωσε νέο μηνιαίο ρεκόρ, καθώς οι αγοραστές στις ΗΠΑ έσπευσαν να κλειδώσουν την ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση πριν λήξει στις 30 Σεπτεμβρίου. Οι αναλυτές αναμένουν ισχυρά στοιχεία για τον Σεπτέμβριο, ακολουθούμενα από απότομη πτώση στο τέταρτο τρίμηνο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται ήδη για μια ύφεση: η VW θα διακόψει την παραγωγή ID.4 τον Οκτώβριο και η GM αναμένεται να μειώσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μόλις καταργηθεί η πίστωση. Ο Καναδάς αντιμετωπίζει δυσκολίες, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να μειώνονται κατά το ένα τρίτο φέτος, μετά την παύση της έκπτωσης iZEV. Αυτή η πτώση, σε συνδυασμό με τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, θα μπορούσε να εκτροχιάσει την εντολή πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας για το 2026, την οποία ο πρωθυπουργός Μαρκ Κάρνεϊ έχει διακόψει, ενώ η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις των δασμών των ΗΠΑ.
Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 11% τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον Ιούλιο και 6% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις από την αρχή του έτους εξακολουθούν να είναι αυξημένες κατά 25%, αλλά η ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί σε σύγκριση με πέρυσι, όταν η αυξημένη επιδότηση για το εμπόριο αυτοκινήτων αύξησε τη ζήτηση. Η BYD, ο κυρίαρχος παράγοντας της χώρας, μείωσε τον στόχο πωλήσεων για το 2025 από 5,5 εκατομμύρια μονάδες σε 4,6 εκατομμύρια, με έως και ένα εκατομμύριο από αυτές να αναμένεται να προέρχονται από αγορές του εξωτερικού.