Το εργοστάσιο στην αμερικανική Πολιτεία, το οποίο λειτουργεί μέσω κοινοπραξίας μεταξύ της Hyundai και της LG Energy Solution της Νότιας Κορέας, βρέθηκε στο επίκεντρο της μεγαλύτερης επιχείρησης επιβολής του νόμου σε μία μεμονωμένη τοποθεσία στην ιστορία του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα. Ο Munoz, στα πρώτα του δημόσια σχόλια μετά την επιδρομή, δήλωσε ότι εξεπλάγη όταν άκουσε την είδηση και αμέσως ρώτησε αν εμπλέκονταν εργαζόμενοι της Hyundai. Όπως είπε, η εταιρεία ανακάλυψε ότι οι εργαζόμενοι που βρέθηκαν στο επίκεντρο της επιδρομής απασχολούνταν κυρίως από προμηθευτές της LG. «Για τη φάση κατασκευής των εργοστασίων, πρέπει να βρείτε εξειδικευμένους ανθρώπους. Υπάρχουν πολλές ειδικότητες και εξοπλισμός που δεν μπορείτε να βρείτε στις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ο Munoz στο περιθώριο ενός συνεδρίου αυτοκινήτων στο Ντιτρόιτ.
Το εργοστάσιο, μέρος ενός εργοστασιακού συγκροτήματος αξίας 7,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή αυτοκινήτων με μπαταρία, είχε προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία αργότερα φέτος.
Περίπου 475 εργαζόμενοι, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 300 Νοτιοκορεατών, συνελήφθησαν, σύμφωνα με αξιωματούχους της μετανάστευσης των ΗΠΑ. Η έφοδος διεξήχθη λόγω υποψιών για «παράνομη» βίζα και το μεταναστευτικό καθεστώς των εργαζομένων στο χώρο, δήλωσαν αξιωματούχοι των ΗΠΑ.
Ένα αεροπλάνο που μετέφερε τους εργαζόμενους τους μεταφέρει στη Νότια Κορέα από την Ατλάντα, αφού η Σεούλ και η Ουάσινγκτον συμφώνησαν στην απελευθέρωσή τους και για να συζητήσουν τη δημιουργία ενός προγράμματος βίζας για τους εργαζόμενους που είναι απαραίτητοι σε τέτοιες εγκαταστάσεις που κατασκευάζονται από νοτιοκορεατικές επιχειρήσεις.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Hyundai Motor, Euisun Chung, δήλωσε την Πέμπτη ότι «ανησυχεί πραγματικά για το περιστατικό», αλλά τον παρηγορεί το ότι οι εργαζόμενοι επιστρέφουν σπίτι τους στη Νότια Κορέα. «Ίσως η κυβέρνησή μας και η κυβέρνηση των ΗΠΑ συνεργάζονται στενά και ο κανονισμός για τις βίζες είναι πολύ περίπλοκος», δήλωσε ο Chung στο συνέδριο του Ντιτρόιτ. «Και ελπίζω ότι μπορούμε να κάνουμε μαζί ένα καλύτερο σύστημα».
Είναι σύνηθες για ένα εργοστάσιο μπαταριών αυτοκινήτων να απασχολεί αυτούς τους εργαζόμενους καθώς ξεκινάει η λειτουργία του, δήλωσε ο Munoz. Όπως ανέφερε, η Hyundai θα προμηθευτεί μπαταρίες από άλλα εργοστάσια καθώς περιμένει την έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου της LG, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται και ένα εργοστάσιο στην Τζώρτζια που ανήκει από κοινού με την κορεάτικη εταιρεία κατασκευής μπαταριών SK On.
Η επιδρομή των αρχών στο εργοστάσιο των Hyundai και LG είχε αντίκτυπο απ’ άκρου εις άκρον στις ΗΠΑ, καθώς, όπως ανέφερε το Reuters, για πρώτη φορά οι εργαζόμενοι σε άλλα εργοστάσια της LG, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ανήκουν από κοινού με την GM, κλήθηκαν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.