Εντούτοις, με το διεθνές εμπόριο να παραμένει σε κατάσταση αναμονής, η εσωτερική αγορά συνιστά την κινητήρια δύναμη για τους Κινέζους κατασκευαστές.
Οι πωλήσεις οχημάτων νέας ενέργειας στην Κίνα έφτασαν το 1,1 εκατομμύριο για τον Αύγουστο, ελαφρώς αυξημένο από τις προβλέψεις που εκτιμούσαν 1,07-1,08 εκατομμύρια προ ολίγων ημερών. Πρόκειται για μία αύξηση 7,5% σε ετήσια βάση και 11,6% σε μηνιαία βάση. Συνολικά, το ποσοστό των οχημάτων νέας ενέργειας κυμάνθηκε στο 55,2% της αγοράς κατά τον προηγούμενο μήνα, με τους Κινέζους κατασκευαστές να κατέχουν το 76% αυτών των πωλήσεων. Ο μεγαλύτερος κερδισμένος ήταν τα ηλεκτρικά οχήματα, με ετήσια αύξηση 17,2%, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών υποχώρησαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, με ετήσια μείωση 6,8%.

Η μηνιαία εξέλιξη των πωλήσεων οχημάτων νέας ενέργειας στην Κίνα. Πηγή: CnEVPost.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη εικόνα αναδεικνύει το πρόβλημα της κινεζικής αγοράς. Ο ρυθμός ανάπτυξης 7,5% ήταν ο χαμηλότερος που έχει καταγραφεί για τα οχήματα νέας ενέργειας από τον Φεβρουάριο 2024. Ταυτόχρονα, οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 4,9% τον Αύγουστο, η χαμηλότερη ετήσια αύξηση των τελευταίων 7 μηνών. Η China Passenger Car Association, η οποία συλλέγει τα αντίστοιχα στοιχεία, αναμένει περαιτέρω επιβράδυνση των πωλήσεων μέχρι το τέλος του 2025, δεδομένης και της κυβερνητικής παρέμβασης με στόχο το τέλος του πολέμου τιμών.
Η ηγέτιδα της κινεζικής αγοράς, BYD, κατέγραψε την τέταρτη μηνιαία μείωση πωλήσεων τον Αύγουστο, κάτι που την οδήγησε να υποβαθμίσει τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους κατά 16%. Η Li Auto σημείωσε τον τρίτο συνεχή μήνα με μειωμένες πωλήσεις. Αντιθέτως, οι πωλήσεις των Geely, Xpeng, και Nio κινήθηκαν ανοδικά.
Με την εσωτερική αγορά να βρίσκεται σε ύφεση, η εικόνα στο εξωτερικό είναι εξίσου ανησυχητική. Ο ρυθμός ανάπτυξης των εξαγωγών έπεσε στο 20% τον Αύγουστο από 25% του Ιούλιο, αναδεικνύοντας το διπλό μέτωπο που πρέπει να αντιμετωπίσει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.