ηλεκτροκίνηση και την επέκταση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, σημειώνει το Reuters.
Εκτός από μια μαζική προώθηση προϊόντων για την αντιμετώπιση της προώθησης κινεζικών μοντέλων στους Ευρωπαίους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Changan και GAC, οι εγχώριες εταιρείες θα επικεντρωθούν στην άσκηση πίεσης για να πείσουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσει την απαγόρευση του 2035 για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η προσοχή θα στραφεί επίσης στους δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Ακόμα κι αν προχωρήσει η εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ που συμφωνήθηκε τον Ιούλιο, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα αντιμετωπίσουν δασμούς 15% που θα μπορούσαν να τις αναγκάσουν να μην πωλούν λιγότερο κερδοφόρα μοντέλα στις ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, η οποία θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου, αντιμετωπίζουν επίσης μείωση των πωλήσεων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη ενιαία αγορά για τις Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz.
Εν τω μεταξύ, στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και ομάδες συμφερόντων πιέζουν σθεναρά για την κατάργηση ή την τροποποίηση της απαγόρευσης των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα στην ΕΕ, η οποία πρόκειται να επανεξεταστεί έως το τέλος του 2025.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, χαρακτήρισε την απαγόρευση «μεγάλο λάθος» την Παρασκευή, επιδιώκοντας αντ' αυτού κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, οι οποίοι να καλύπτουν ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού ενός οχήματος.
Ο Ντάνιελ Βίσεβιτς, διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων World Fund, η οποία επικεντρώνεται στην κλιματική τεχνολογία, δήλωσε ότι τέτοιου είδους άσκηση πίεσης από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν «ηλίθια» και ότι «θα πρέπει να αφιερώσουν την ενέργειά τους στην κατασκευή των καλύτερων και φθηνότερων αυτοκινήτων για να ξεπεράσουν τους Κινέζους».
Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη πρόκληση για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners, μόλις το 2020, οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες κατείχαν μερίδιο αγοράς 62% στην Κίνα, το οποίο μειώθηκε στο 46% το 2023 και θα μπορούσε να μειωθεί στο 28% έως το 2030.
Η Porsche έχει νιώσει έντονα αυτόν τον πόνο, αφού είδε τις κινεζικές πωλήσεις της να μειώνονται κατά 28% το πρώτο εξάμηνο και θα υποστεί την ατιμία της αποχώρησης από τον δείκτη blue-chip της Γερμανίας στις 22 Σεπτεμβρίου - σχεδόν τρία χρόνια από την ιστορική αρχική δημόσια προσφορά της.
Αυτό θα αυξήσει περαιτέρω την πίεση στον Όλιβερ Μπλουμ, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Volkswagen, μητρικής της Porsche, να εγκαταλείψει τον αντιδημοφιλή διπλό ρόλο του ως Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελούν επίσης πρόβλημα για εταιρείες όπως η Volkswagen στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με την JATO Dynamics, οι κινεζικές μάρκες σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη στο 4,8% μέχρι τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024.
Ενώ η εταιρεία συμβούλων McKinsey εκτιμά ότι μέσα σε μια δεκαετία, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αποκτήσουν μερίδιο ίσο με αυτό που απολαμβάνουν τώρα οι ιαπωνικές και οι κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ύψους 14% και 9% αντίστοιχα.
Ο Φιλ Νταν, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Stax, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κινηθεί πολύ αργά για να αντιμετωπίσουν αυτήν την απειλή μετά από χρόνια εφησυχασμού και τώρα «οι Κινέζοι ήρθαν για να μείνουν».