Η Ευρώπη εισήγαγε ρεκόρ ποσοτήτων καυσίμου αεριωθούμενων από την Ασία κατά την περίοδο αιχμής των καλοκαιρινών διακοπών, συμβάλλοντας στη μείωση των τιμών και υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη κυριαρχία των κινεζικών και νοτιοκορεατικών διυλιστηρίων στην αγορά. Όπως αναφέρουν οι FT, σχεδόν 11,5 εκατομμύρια βαρέλια καυσίμου αεριωθούμενων μεταφέρθηκαν από την ανατολή στη δύση μέχρι

στιγμής τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa, μιας εταιρείας ενεργειακών δεδομένων. Ενώ οι παραγγελίες κορυφώθηκαν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, οι ροές παραμένουν αυξημένες.

«Έχουμε ρεκόρ αφίξεων από την Άπω Ανατολή αν κοιτάξετε την ποσότητα που φορτώνεται από την Κίνα και την Κορέα, και αυτό είναι ταυτόχρονα μια έλξη και ώθηση», δήλωσε ένας ανώτερος έμπορος καυσίμων αεριωθούμενων, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί, αναφερόμενος στην ευρωπαϊκή ζήτηση και την ισχυρή ασιατική προσφορά.

Τα διυλιστήρια στην Κίνα έχουν αυξήσει την παραγωγή τους φέτος, ιδίως στα καύσιμα αεριωθούμενων, καθώς η ταχεία στροφή της χώρας σε ηλεκτρικά οχήματα μειώνει τη ζήτηση εκεί για βενζίνη και ντίζελ.

«Τα κινέζικα διυλιστήρια έχουν αποφασίσει ότι το καύσιμο αεριωθούμενων θα είναι το προϊόν της επιλογής τους», δήλωσε ο Amaar Khan, ο οποίος καλύπτει τα καύσιμα αεριωθούμενων στο πρακτορείο τιμολόγησης Argus. «Η προσφορά ήταν απλώς τεράστια φέτος», πρόσθεσε.

Σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου, η απότομη αύξηση έχει ωθήσει τις τιμές των καλοκαιρινών καυσίμων στην Ευρώπη στο χαμηλότερο επίπεδό τους από την πανδημία του κορονοϊού.

Η ευρωπαϊκή ζήτηση για καύσιμα αεριωθούμενων έχει επίσης ξεπεράσει αυτήν στην Ασία και τις ΗΠΑ που τώρα έχει επιστρέψει στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Σύμφωνα με τον φορέα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol, ο αριθμός των πτήσεων στην Ευρώπη αναμένεται να είναι τουλάχιστον 5% υψηλότερος από ό,τι το καλοκαίρι του 2024.

Η τιμή των καυσίμων αεριωθούμενων έχει μειωθεί από περισσότερα από τα 1.200 δολάρια ανά τόνο το καλοκαίρι του 2022 - όταν η πλήρης εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκάλεσε αύξηση των τιμών του πετρελαίου - σε περίπου 700 δολάρια σήμερα.

«Πιστεύουμε ότι αυτό περίπου θα παραμείνει μεσοπρόθεσμα», δήλωσε ο Michael O'Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair.

«Γενικά, υπάρχει υπερβολική προσφορά καυσίμων σε όλο τον κόσμο», είπε και συμπλήρωσε «Υπάρχει υπερπροσφορά πετρελαίου... ιδιαίτερα επειδή ο ΟΠΕΚ+ συνεχίζει να αυξάνει την παραγωγή και υπάρχει μειωμένη ζήτηση επειδή οι οικονομίες της Ινδίας και της Κίνας δεν έχουν ανακάμψει πλήρως».

Μια νέα γενιά μεγάλων, χαμηλότερου κόστους ασιατικών διυλιστηρίων πιέζει τα γερασμένα εργοστάσια της Ευρώπης, προκαλώντας ένα κύμα κλεισιμάτων. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η ομάδα λόμπι των αεροπορικών εταιρειών Iata προειδοποίησε ότι η Ευρώπη εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις εισαγωγές καθώς τα διυλιστήριά της κλείνουν.

«Καθώς περισσότερα ευρωπαϊκά διυλιστήρια κλείνουν ή τίθενται εκτός λειτουργίας από νεότερα και πιο σύγχρονα διυλιστήρια στην Άπω Ανατολή, η φυσική ροή των γεγονότων είναι ότι λαμβάνετε περισσότερο πετρέλαιο από την Άπω Ανατολή», δήλωσε ο έμπορος καυσίμων αεροσκαφών.

«Πριν από λίγα χρόνια, αν είχατε κάτι τέτοιο από την Άπω Ανατολή στην Ευρώπη, θα βλέπατε υπερπροσφορά, αλλά δεν νομίζω ότι συμβαίνει αυτό αυτή τη στιγμή».

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr