πελάτες της Ρωσίας στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία, διακόπτοντας προσωρινά τις ροές εξαγωγών προς την Κεντρική Ευρώπη - και αυξάνοντας περαιτέρω τον όγκο που πρέπει να διατεθεί στην αγορά μέσω θαλάσσης.
Οι επιθέσεις της Ουκρανίας σε διυλιστήρια έχουν ενταθεί αυτόν τον μήνα και τις τελευταίες εβδομάδες έχουν πλήξει περίπου 10 ρωσικά διυλιστήρια πετρελαίου, αφαιρώντας προσωρινά περίπου το 17% της συνολικής ρωσικής δυναμικότητας διύλισης (περίπου 1,1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα). Επίσης όπως είναι φυσικό, έχουν αναφερθεί ελλείψεις καυσίμων, αυξήσεις τιμών και περιφερειακά σχέδια για δελτίο καυσίμων εντός της Ρωσίας, και το Κρεμλίνο έχει απαγορεύσει τις εξαγωγές βενζίνης σε μια προσπάθεια να διατηρήσει υψηλότερα τα αποθέματα διυλισμένων καυσίμων στην εγχώρια αγορά.
Οι επιθέσεις πιθανότατα διευκολύνονται από δύο νέα όπλα μεγάλου βεληνεκούς, το drone Batyar και τον πύραυλο κρουζ "Flamingo". Drones που μοιάζουν πολύ με το Batyar φωτογραφήθηκαν κατά την επίθεση της Κυριακής στο εργοστάσιο επεξεργασίας φυσικού αερίου Novatek στο Ust-Luga, ένα βασικό ρωσικό ενεργειακό λιμάνι κοντά στην Αγία Πετρούπολη. Η υπηρεσία πληροφοριών SBU της Ουκρανίας ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση, αποκαλώντας την παράδειγμα «κυρώσεων» κατά της ρωσικής ενέργειας.
Εν μέσω της αναστάτωσης, οι θαλάσσιες μεταφορές αργού πετρελαίου της Ρωσίας μειώθηκαν σε περίπου 320.000 βαρέλια την ημέρα στα μέσα Αυγούστου, σύμφωνα με το Bloomberg - παρόλο που το Reuters αναφέρει ότι η Ρωσία προσπαθεί να αυξήσει τις θαλάσσιες εξαγωγές αργού πετρελαίου κατά 200.000 βαρέλια την ημέρα, πιθανώς αναζητώντας μια αγορά για όγκους που κανονικά θα διυλίζονταν εγχώρια ή θα πωλούνταν μέσω του αγωγού Druzhba. Οι μειωμένες φορτώσεις στο Ust-Luga ευθύνονταν για το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης και είναι πιθανό οι επιθέσεις της Ουκρανίας στους σταθμούς άντλησης Druzhba να επηρέασαν επίσης τις παραδόσεις στο λιμάνι φόρτωσης (μέσω του βόρειου κλάδου του αγωγού).
Μια δεύτερη εξέλιξη θα μπορούσε να είναι η αποθάρρυνση των θαλάσσιων εξαγωγών φορτίων στους τερματικούς σταθμούς της Βαλτικής της Ρωσίας. Η Ινδία, ο δεύτερος μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού αργού πετρελαίου, αγοράζει περίπου 500.000 βαρέλια λιγότερα την ημέρα από ό,τι τον Ιούνιο - πιθανώς λόγω των κυρώσεων της ΕΕ σε ένα βασικό ινδικό διυλιστήριο, καθώς και του τιμωρητικού επιπλέον δασμού που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ στην Ινδία για τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Ωστόσο, η Κίνα - ο κορυφαίος εισαγωγέας ρωσικού πετρελαίου - έχει αυξήσει την αγορά αυτών των βαρελιών με έκπτωση την ίδια στιγμή που οι εισαγωγές της Ινδίας έχουν μειωθεί. Σύμφωνα με την Kpler, τα κινέζικα διυλιστήρια έχουν παραλάβει 15 επιπλέον φορτία πετρελαίου για παράδοση τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, όλα από τα δυτικά ρωσικά λιμάνια που συνήθως αποστέλλουν στην Ινδία.