Όπως επισημαίνει το Reuters, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόκειται να φιλοξενήσει στελέχη του αυτοκινητοβιομηχανικού κλάδου στις 12 Σεπτεμβρίου για να συζητήσουν το μέλλον του κλάδου, ο οποίος αντιμετωπίζει διπλές απειλές, όπως ο κινεζικός ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά οχήματα και οι αμερικανικοί δασμοί.
Σε επιστολή τους προς την φον ντερ Λάιεν, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, και ο Διευθύνων Σύμβουλος Κινητήρων και Πλαισίου της Schaeffler AG, Matthias Zink, δήλωσαν ότι έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν τον στόχο μηδενικών εκπομπών ρύπων της ΕΕ το 2050.
Ωστόσο, ανέφεραν ότι οι κατασκευαστές της ΕΕ αντιμετωπίζουν πλέον σχεδόν πλήρη εξάρτηση από την Ασία για μπαταρίες, καθώς και άνιση υποδομή φόρτισης, υψηλότερο κόστος κατασκευής και δασμούς από τις ΗΠΑ.
Υποστήριξαν ότι το μπλοκ έπρεπε να υπερβεί τους στόχους για τα νέα οχήματα, όπως η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021 για τα αυτοκίνητα και κατά 50% για τα φορτηγά έως το 2030 και κατά 100% και για τα δύο έως το 2035.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 15% των νέων αυτοκινήτων της ΕΕ, με τα βαν να αντιστοιχούν στο 9%.
«Η επίτευξη των άκαμπτων στόχων για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και των βαν για το 2030 και το 2035, στον σημερινό κόσμο, απλώς δεν είναι πλέον εφικτή», έγραψαν.
Οι νομικές εντολές και οι κυρώσεις δεν θα οδηγούσαν τη μετάβαση, έγραψαν.
«Τα ηλεκτρικά οχήματα θα ηγηθούν της προσπάθειας, αλλά πρέπει επίσης να υπάρχει χώρος για (plug-in) υβριδικά οχήματα, συστήματα επέκτασης αυτονομίας, οχήματα υψηλής απόδοσης με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υδρογόνο και καύσιμα χωρίς άνθρακα», ανέφερε η επιστολή.
Οι δύο επικεφαλής των ενώσεων δήλωσαν ότι πρέπει επίσης να επανεξεταστεί η ρύθμιση των εκπομπών CO2 για τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Τον Μάρτιο, η Επιτροπή συμφώνησε να δώσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες επιπλέον χρόνο για να επιτύχουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 που είχαν αρχικά τεθεί για το 2025. Μέλη της κεντροδεξιάς ομάδας της von der Leyen ζήτησαν επίσης από την ΕΕ να αποσύρει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που είχε επιβάλει το 2035.