Εντούτοις, στις 21 Αυγούστου, ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Ινδό ομόλογό του, Σουμπραχμάνιαμ Τζαϊσάνκαρ, στη Μόσχα, αναφέρθηκε στα «καλά αποτελέσματα στη συνεργασία στον τομέα των υδρογονανθράκων, στην προμήθεια ρωσικού πετρελαίου στην ινδική αγορά. Και έχουμε αμοιβαίο ενδιαφέρον για την υλοποίηση κοινών έργων για την εξόρυξη ενεργειακών πόρων, μεταξύ άλλων στη Ρωσική Ομοσπονδία - στην Άπω Ανατολή και στην Αρκτική υφαλοκρηπίδα», όπως πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται ότι από τον Φεβρουάριο του 2023, οπότε και τέθηκε σε ισχύ το πλήρες εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα, οι χώρες της Μέσης Ανατολής και της Ασίας έχουν γίνει οι κύριοι προορισμοί για τις προμήθειες πετρελαίου εσωτερικής καύσης και VGO της Ρωσίας.
Οι άμεσες αποστολές πετρελαίου εσωτερικής καύσης και VGO από ρωσικά λιμάνια στη Σαουδική Αραβία ανήλθαν συνολικά σε περίπου 1,1 εκατομμύριο μετρικούς τόνους τον Ιούλιο, σημειώνοντας μικρή μεταβολή από τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία αποστολής. Τα περισσότερα από τα φορτία προορίζονταν για σταθμούς παραγωγής ενέργειας, επειδή οι χώρες της Μέσης Ανατολής συνήθως καίνε αργό πετρέλαιο και πετρέλαιο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO) για την παραγωγή ενέργειας μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου, όταν η ζήτηση για κλιματισμό αυξάνεται.
Παράλληλα, οι φορτώσεις ρωσικών προϊόντων σκούρου πετρελαίου (dark oil) στην Ινδία αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα κατά 65% σε σχέση με τον Ιούνιο σε περίπου 0,6 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Η Ινδία εισάγει απευθείας μαζούτ και VGO από τη Ρωσία ως φθηνότερη εναλλακτική σε σχέση με το αργό πετρέλαιο της ποικιλίας Urals ως πρώτη ύλη των διυλιστηρίων της. Αν και η Ρωσία εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαίου στην Ινδία, οι εισαγωγές πετρελαίου μειώθηκαν τον Ιούλιο κατά 25% σε μηνιαία βάση, καθώς ορισμένα διυλιστήρια επιβράδυναν τις αγορές λόγω μικρότερων εκπτώσεων.
Τέλος, η Σιγκαπούρη, η Τουρκία και η Σενεγάλη ήταν επίσης μεταξύ των κορυφαίων προορισμών για τις προμήθειες εξαγωγών ρωσικού μαζούτ και VGO τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG. Όλα τα παραπάνω δεδομένα αποστολής βασίζονται στην ημερομηνία αναχώρησης του φορτίου.