Πριν από τρία χρόνια, οι αναλυτές της Castleton Commodities International συγκεντρώθηκαν στο γραφείο τους στο Λονδίνο για να συζητήσουν πώς να βγάλουν χρήματα από ένα αυξανόμενο φαινόμενο στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας - τις αρνητικές τιμές.

Οι αποδιοργανωμένες αγορές και οι απότομες διακυμάνσεις των τιμών είναι ακριβώς το είδος των συνθηκών στις οποίες ευδοκιμούν οι traders εμπορευμάτων όπως η CCI. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας όταν δεν είναι απαραίτητη και η πώληση όταν οι τιμές είναι υψηλότερες είναι πολύ πιο δύσκολη από ό,τι για άλλα εμπορεύματα όπως ο χαλκός ή το πετρέλαιο. Είναι μια κατάσταση που όλο και περισσότερο εξαπλώνεται, καθώς η παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας υπερβαίνει κατά πολύ τη ζήτηση κατά καιρούς στη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα οι τιμές να πέφτουν κάτω από το μηδέν και να σπαταλώνται οι πλεονάζουσες προμήθειες. Ώρες αργότερα, μια πτώση της έντασης του ανέμου ή η δύση του ηλίου μπορεί να οδηγήσει τις τιμές σε νέα άνοδο.

Η CCI βρήκε μία λύση: Αποφάσισε να ασχοληθεί με τον κλάδο των μπαταριών. Αφού δημιούργησε περιουσία μεταφέροντας πετρέλαιο, φυσ. αέριο και μέταλλα σε όλο τον κόσμο, η εταιρεία στρέφει την προσοχή της σε ευκαιρίες αγοράς, αποθήκευσης & πώλησης ενέργειας πίσω στα δίκτυα - ειδικά στην Ευρώπη, όπου η χωρητικότητα αναμένεται να επταπλασιαστεί έως το 2030. Η παραγωγή AΠE στην Ευρώπη έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια για να βοηθήσει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων, αλλά οι επενδύσεις στην αποθήκευση μπαταριών δυσκολεύονται να συμβαδίσουν.

Η περιοχή χρειάζεται «εκατομμύρια» περισσότερες μπαταρίες μεγάλης κλίμακας για να αντιμετωπίσει το ζήτημα των αρνητικών τιμών, δήλωσε τον Φεβρουάριο ο διευθύνων σύμβουλος της Vitol, Russell Hardy. Οι traders ελπίζουν ότι οι επενδύσεις θα τους βοηθήσουν να επωφεληθούν από τις διακυμάνσεις των τιμών της ενέργειας, οι οποίες είναι συχνά πολύ μεγαλύτερες και πιο συχνές από ό,τι σε άλλες αγορές βασικών προϊόντων, ειδικά καθώς οι μπαταρίες γίνονται φθηνότερες και καλύτερες.

Η αξιοποίηση των μπαταριών και οι εμπορικές ευκαιρίες που προσφέρουν μπορούν να βοηθήσουν στην άμβλυνση αυτών των προβλημάτων, φορτίζοντας όταν υπάρχει πλεονάζουσα ενέργεια και πωλώντας αργότερα όταν η παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μειώνεται.

Η χωρητικότητα των μπαταριών στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί καθώς έρχονται περισσότερες ΑΠΕ. Οι μπαταρίες κοινής ωφέλειας έχουν παρόμοιο μέγεθος και εμφάνιση με τα εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς.

 

Από την εφημερίδα 'Η Ναυτεμπορική'

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr