Σε μια κίνηση που βοηθά την μάρκα να αποφύγει τους δασμούς Τραμπ, η Volvo Cars μετέφερε την παραγωγή των βραβευμένων μοντέλων EX30 που προορίζονται για τους δρόμους των ΗΠΑ από το εργοστάσιό της στο Zhangjiakou στην Κίνα (όπου κατασκευάζονται αφού είναι θυγατρική της Geely) στις εγκαταστάσεις της Γάνδης στο Βέλγιο. Η παραγωγή του

Volvo EX30 ξεκίνησε στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Γάνδη τον Απρίλιο, αλλά τα πρώτα αυτοκίνητα προορίζονταν για τις σουηδικές εγχώριες και ευρωπαϊκές αγορές εξαγωγών, αλλά η κίνηση αυτή δεν είχε ως κύριο κίνητρο την αποφυγή δασμών. Όπως αναφέρει το Electrive , η εταιρεία φάνηκε αρκετά χαρούμενη που συνέχισε να εισάγει το μικρό ηλεκτρικό crossover της από την Κίνα και αποδέχτηκε τους νέους δασμούς 28,8% (από 10%), αλλά οι χρόνοι αναμονής για την αποστολή των οχημάτων από την Κίνα ήταν πολύ μεγάλοι.

Το 2024, οι Σουηδοί και Γερμανοί αγοραστές έπρεπε να περιμένουν έως και οκτώ μήνες για το EX30 τους σε ορισμένες περιπτώσεις, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Volvo Cars στην Ευρώπη, Arek Nowinski, σύμφωνα με το  Automotive News . Μόλις η παραγωγή στη Γάνδη ολοκληρωθεί πλήρως, ωστόσο, οι χρόνοι αναμονής θα πρέπει να μειωθούν σε περίπου 90 ημέρες. Αυτοί οι χρόνοι αναμονής, και η αύξηση των τιμών που σχετίζεται με τους δασμούς, έχουν βλάψει τις πωλήσεις του αρχικά κινεζικής κατασκευής Volvo EV. Το 2024, για παράδειγμα, το EX30 κατέλαβε την τρίτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη , αλλά βγήκε από τα 10 κορυφαία στο πρώτο εξάμηνο του 2025 .

«Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται τώρα στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ταχύτερους χρόνους παράδοσης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, Χάκαν Σάμουελσον, στο Automotive News . «Θα πρέπει να επιστρέψουμε στα στοιχεία πωλήσεων και μεριδίου αγοράς για το EX30 που είχαμε πριν από την εισαγωγή των δασμών».

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr