Το Zawya ανέφερε ότι η κίνηση αυτή έρχεται μετά την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου τον περασμένο μήνα να προσθέσει το LME στον κατάλογο κυρώσεων που σχετίζονται με τη Ρωσία. Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει επιβάλει κυρώσεις απευθείας στο LME, συμπεριέλαβε την Eiger Shipping DMCC - τη θυγατρική της Litasco με έδρα το Ντουμπάι - στο 18ο πακέτο κυρώσεων που στοχεύει ρωσικά ενεργειακά και ναυτιλιακά συμφέροντα τον Ιούλιο.
Η νεοσύστατη οντότητα, Alghaf Marine DMCC, ιδρύθηκε στο Ντουμπάι στις 31 Δεκεμβρίου 2024. Αρχικά καταχωρημένη για δραστηριότητες που σχετίζονται με τη ναυτιλία, είναι πλέον έτοιμη να απορροφήσει το πλήρες εύρος των περιφερειακών εμπορικών δραστηριοτήτων της Litasco.
Μια ανώτερη πηγή στον τομέα του εμπορίου ενέργειας με γνώση της μετάβασης επιβεβαίωσε ότι η Alghaf Marine σύντομα θα αναλάβει ολόκληρη την εμπορική δραστηριότητα που προηγουμένως διεξήγαγε η LME. Μια ξεχωριστή πηγή από τη ναυτιλιακή βιομηχανία πρόσθεσε ότι η Alghaf έχει ήδη συμμετάσχει σε πρόσφατες αποστολές φορτίων, συμπεριλαμβανομένων καυσίμων που φορτώθηκαν από ρωσικά λιμάνια.
Η Alghaf Marine DMCC έλαβε άδεια εμπορίας πετρελαίου στις 15 Μαΐου 2025, σύμφωνα με το μητρώο εταιρειών του Dubai Multi Commodities Centre (DMCC). Η άδεια εξουσιοδοτεί την εταιρεία να εμπορεύεται προϊόντα διύλισης πετρελαίου στο εξωτερικό, αργό πετρέλαιο, λιπαντικά και γράσα, καθώς και εξοπλισμό και ανταλλακτικά πετρελαιοπηγών και φυσικού αερίου.
Η αναδιάρθρωση φαίνεται να αποτελεί άμεση απάντηση στην αυξανόμενη γεωπολιτική πίεση και τους κανονιστικούς κινδύνους που περιβάλλουν το ρωσικό εμπόριο πετρελαίου στις παγκόσμιες αγορές, ανέφερε η Zawya, προσθέτοντας ότι η Lukoil αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα και η Litasco Middle East DMCC δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό.
Η στροφή προς την Alghaf Marine υπογραμμίζει τις συνεχιζόμενες προσπάθειες των ρωσικών ενεργειακών εταιρειών και των θυγατρικών τους να πλοηγηθούν σε εξελισσόμενα καθεστώτα κυρώσεων, διατηρώντας παράλληλα την πρόσβαση σε βασικές αγορές εξαγωγών μέσω εναλλακτικών εταιρικών δομών και δικαιοδοσιώ