Ωστόσο, καθώς αναλυτές και επενδυτές ζυγίζουν σήμερα το mega-deal -ο Τραμπ τόνισε ότι πρόκειται για τη "μεγαλύτερη συμφωνία" που έχει επιτεύχθηκε ποτέ- οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης φαίνεται να επωφελούνται από αυτή.
Ειδικότερα, όπως μεταδίδει τη Δευτέρα το Bloomberg, BMW, Mercedes-Benz και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα κερδίσουν 4 δισεκατομμύρια ευρώ από την εμπορική συμφωνία που συνήψε η ΕΕ με τις ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές μετοχές του κλάδου των αυτοκινήτων κινούνται ανοδικά τη Δευτέρα. Αφορμή ήταν η είδηση ότι ο συντελεστής στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την ΕΕ θα μειωθεί στο 15% από 27,5%. Η BMW και η Mercedes επωφελούνται επίσης από τις δασμολογικές απαλλαγές για περίπου 185.000 αυτοκίνητα που εξάγουν ετησίως από τα αμερικανικά εργοστάσιά τους, αναφέρει ο αναλυτής της BI Michael Dean.
Η εμπορική συμφωνία προσφέρει ένα μέτρο σαφήνειας σε μια αγορά-κλειδί για τις Mercedes, BMW, Porsche και Volvo. Από τότε που ο Τραμπ επέβαλε τους δασμούς τον Απρίλιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει για δισεκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετο κόστος και πολυπλοκότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, με αρκετές από αυτές να αναθεωρούν προς τα κάτω τις οικονομικές προβλέψεις για το έτος.
"Είναι το καλύτερο αποτέλεσμα από μια κατάσταση που έμοιαζε κακή", δήλωσε ο αναλυτής Matthias Schmidt. "Νομίζω ότι οι CEO της Γερμανίας και της Σουηδίας θα κοιμούνται πιο ήσυχοι απόψε".
Παρόλα αυτά, ο νέος συντελεστής είναι σημαντικά υψηλότερος από τον δασμό 2,5% που ίσχυε πριν από τις εμπορικές κινήσεις του Τραμπ και αναγκάζει τις εταιρείες να σταθμίσουν αν θα αυξήσουν τις τιμές ή θα μεταφέρουν περισσότερη παραγωγή στις ΗΠΑ.
Η ένωση χημικών βιομηχανιών VCI της Γερμανίας - η οποία περιλαμβάνει κατασκευαστές όπως η BASF που προμηθεύουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες - προειδοποίησε ότι οι νέοι δασμοί εξακολουθούν να πλήττουν την ευρωπαϊκή βιομηχανία.
"Εάν προετοιμάζεστε για τυφώνα, είστε ευγνώμονες για μια καταιγίδα", δήλωσε ο πρόεδρος της VCI, Wolfgang Große Entrup. "Παρ' όλα αυτά, οι συμφωνηθέντες δασμοί είναι πολύ υψηλοί. Οι εξαγωγές της Ευρώπης χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους".
(από capital.gr)