Ωστόσο εκφράζονται σοβαρές αμφιβολίες για το εάν οι κυρώσεις θα έχουν τα προσδοκόμενα αποτελέσματα. Με τα μέτρα του 18ου πακέτου» κυρώσεων που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντάχθηκαν στη «μαύρη λίστα» των πλοίων του λεγόμενου «σκιώδους» στόλου 105 νέα εμπορικά πλοία, ανεβάζοντας συνολικά τον αριθμό των υπό καθεστώς κυρώσεων πλοίων σε 444.
Σε γενικές γραμμές η προσθήκη σε αυτή τη λίστα άλλων 105 πλοίων, μαζί με 14 άτομα και 41 επιχειρηματικές οντότητες, αντιπροσωπεύει μια συνέχεια των προηγούμενων κυρώσεων, ίσως με κάποια αυστηροποίηση. Όμως, πέρα από τις διαρκώς μεγεθυνόμενες «μαύρες λίστες», η πιο αξιοσημείωτη διαφοροποίηση, που σηματοδοτεί μια αλλαγή πολιτικής, σε αυτό το νέο «πακέτο» κυρώσεων, είναι ο καθορισμός ενός χαμηλότερου ορίου τιμών αγοραπωλησιών για το ρωσικό πετρέλαιο.
(η συνέχεια στο slpress.gr)
*Ο Σταύρος Μαλαγκονιάρης είναι επαγγελματίας δημοσιογράφος, εξειδικευμένος στο ναυτιλιακό ρεπορτάζ. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Από το 1982 εργάστηκε σε πολλές εφημερίδες (Αυριανή, Ελεύθερος Τύπος, Έθνος κ.α.). Παράλληλα, έχει συνεργαστεί με ναυτιλιακά περιοδικά, όπως ο “Εφοπλιστής” και το “Αργώ”. Από το 2014 μέχρι σήμερα συνεργάζεται με την “Εφημερίδα των Συντακτών”, γράφοντας ιστορικά θέματα.