Η βρετανική κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο την ανάκτηση κρίσιμων ορυκτών. Η είδηση ανακοινώθηκε νωρίτερα σήμερα από τη νεοφυή επιχείρηση Mint Innovation. Μεταξύ των υποστηρικτών του προγράμματος είναι και η αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover

Το έργο για την ανάκτηση λιθίου, νικελίου, και κοβαλτίου από χρησιμοποιημένες μπαταρίες EVs αποτελεί μέρος του προγράμματος DRIVE35 ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων λιρών που ξεκίνησε την Κυριακή από το Υπουργείο Επιχειρήσεων και Εμπορίου της Βρετανίας για την υποστήριξη της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Βρετανία σχεδιάζει να σταματήσει σταδιακά τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2035. Ωστόσο, η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατώτερη των προσδοκιών σε παγκόσμιο επίπεδο, με τους καταναλωτές να επικαλούνται το υψηλό αρχικό κόστος ως κύριο εμπόδιο.

Το έργο για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου θα εδρεύει στο West Midlands της Βρετανίας και θα διαρκέσει τρία χρόνια, ανέφερε η Mint Innovation στην ανακοίνωσή της. Το εγχείρημα υποστηρίζεται από την Jaguar Land Rover— θυγατρική της ινδικής Tata Motors— την LiBatt Recycling, και τον επιχειρηματικό βραχίονα του Πανεπιστημίου του Warwick, Warwick Manufacturing Group. Όπως δήλωσε η Beth Johnston, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Warwick, «οι προηγμένες διεργασίες μας στοχεύουν όχι μόνο στην παραγωγή υλικών υψηλής ποιότητας, αλλά και στη μείωση της εξάρτησής μας από τα πρωτογενή υλικά».

Προς το παρόν, το έργο έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 8,1 εκατομμυρίων λιρών, εκ των οποίων 4,05 εκατομμύρια από το Advanced Propulsion Centre UK της κυβέρνησης. Ευρύτερα, το πρόγραμμα DRIVE35 της Βρετανίας θα δεσμεύσει χρηματοδότηση ύψους 2 δισεκατομμυρίων λιρών έως το 2030 και επιπλέον 500 εκατομμυρίων λιρών για έρευνα και ανάπτυξη έως το 2035 για τη στήριξη της δημιουργίας θέσεων εργασίας και της καινοτομίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε την Κυριακή το Υπουργείο Επιχειρήσεων και Εμπορίου.

Τον Απρίλιο, η Βρετανία χαλάρωσε τις απαιτήσεις της από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, επιδιώκοντας να μετριάσει την πίεση σε μια βιομηχανία που ήδη ταλανίζεται από τους αμερικανικούς εισαγωγικούς δασμούς.

Από την άλλη πλευρά, τον Ιούνιο, η Jaguar Land Rover περιόρισε την πρόβλεψη για το περιθώριο κέρδους του οικονομικού της έτους 2026 λόγω της επιβράδυνσης της παγκόσμιας ζήτησης αυτοκινήτων, λίγους μήνες αφότου έβαλε στο ράφι τα σχέδια για την κατασκευή EVs σε ένα νέο εργοστάσιο της Tata αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στη νότια Ινδία. Σήμερα, ανακοίνωσε επίσης ότι περικόπτει 500 διοικητικές θέσεις εργασίας στη Βρετανία μέσω ενός προγράμματος εθελουσίας εξόδου, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τις πρόσφατες υποσχέσεις για την προστασία των εργαζομένων από τα εμπορικά προβλήματα.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr