Η Επερχόμενη Ηλεκτρική Bentley Συνδυάζει το Στυλ του 1930 με την Τεχνολογία της Δεκαετίας του 2030

Η Επερχόμενη Ηλεκτρική Bentley Συνδυάζει το Στυλ του 1930 με την Τεχνολογία της Δεκαετίας του 2030
energia.gr
Δευ, 14 Ιουλίου 2025 - 10:34

Η βρετανική υπερπολυτελής μάρκα Bentley παρουσιάζει το επερχόμενο, πρώτο στην ιστορία, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που θα την οδηγήσει στη δεκαετία του 2030 με ένα νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο εμπνευσμένο από το εμβληματικό κουπέ Speed Six του 1930. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μάρκα, η Bentley προσδιοριζόταν από τον κινητήρα της. Για δεκαετίες, μάλιστα, η μόνη σημαντική

μηχανική διαφορά μεταξύ μιας Rolls-Royce και μιας Bentley ήταν ο κινητήρας V8 6,75 λίτρων με διπλό υπερσυμπιεστή κάτω από το ιπτάμενο στολίδι του καπό.

Όλα αυτά άλλαξαν στην αυγή του εικοστού πρώτου αιώνα. Η Rolls-Royce εξαγοράστηκε από την BMW, ενώ η Volkswagen ανέλαβε τα ηνία της Bentley, θέτοντας και τις δύο μάρκες σε ξεχωριστά μονοπάτια. Τώρα, χωρίς δικό της κινητήρα, η Bentley αντιμετωπίζει την πρόκληση να αποδείξει στους απαιτητικούς αγοραστές ότι τα αυτοκίνητά της δικαιολογούν μια υψηλότερη τιμή σε σχέση με τα «μηχανικά» της ξαδέρφια, τις VW, Audi και Porsche. Γι' αυτό η εταιρεία στρέφεται στο παρελθόν της πριν από τη συγχώνευση της Rolls, μέχρι το θρυλικό κουπέ Speed Six του 1930, το "Blue Train".

«Ο τότε πρόεδρος της Bentley, Woolf Barnato, είχε ένα τετράθυρο σεντάν Speed Six Weymann από ύφασμα της HJ Mulliner, το οποίο χρησιμοποίησε για να αγωνιστεί με το Blue Train το 1930», εξηγεί ο Darren Day, επικεφαλής εσωτερικού σχεδιασμού της Bentley. «Εν τω μεταξύ, είχε ένα μοναδικό κουπέ Speed Six, μοναδικό στο είδος του, υπό κατασκευή, με αμάξωμα από τον Gurney Nutting. Παρόλο που το κουπέ δεν είχε ολοκληρωθεί όταν έλαβε χώρα ο αγώνας, αυτό το αυτοκίνητο (το κουπέ) είναι που έχει συνδεθεί με αυτό και έκτοτε έχει γίνει μια εμβληματική Bentley. Αυτό που μας επηρέασε είναι η ιδέα ενός τριθέσιου αυτοκινήτου με μοναδική γραμμή παραθύρου και εξαιρετικά κομψές αναλογίες που χρησιμοποιείται για grand tours».

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο EXP 15 διαθέτει μια μοναδική, τρίθυρη διάταξη τριών επιβατών κάτω από μια σαρωτική, εντυπωσιακή γραμμή οροφής που προέρχεται από το tourer του 1930. «Το κάθισμα μπορεί να περιστραφεί και βγαίνεις έξω, εντελώς ατάραχος, χωρίς να προσπαθείς να βγεις από το αυτοκίνητο όπως βλέπεις σε μερικά supercars», συνέχισε ο Day, προτού δώσει τη μεγαλύτερη υπόδειξη μέχρι στιγμής για το για ποιον κατασκευάζουν το αυτοκίνητο. «Απλώς βγαίνεις με αξιοπρέπεια και η φωτογραφία στο Instagram είναι τέλεια».

Ενώ σχεδόν καμία τεχνική προδιαγραφή δεν έχει αποκαλυφθεί πέρα από το «πλήρως ηλεκτρικό», η Bentley λέει ότι η καινοτόμος εσωτερική διάταξη του νέου της concept επιτρέπει στους επιβάτες να ξαπλώνουν άνετα δίπλα σε προσβάσιμους αποθηκευτικούς χώρους που μπορούν να φιλοξενήσουν ένα μπαρ, χειραποσκευές ή ακόμα και κατοικίδια. Το EXP 15 προσφέρει ακόμη και καθίσματα στην πίσω πόρτα για υπαίθρια πάρτι ή αγώνες ποδοσφαίρου στα προάστια.

Όμως, ενώ το νέο πρωτότυπο είναι ψηλό, η Bentley ελπίζει ότι θα καταφέρει να προσφέρει την επιβλητική θέση οδήγησης και την άνεση ενός SUV, αποδίδοντας παράλληλα την «ατμόσφαιρα» ενός κλασικού grand tourer - κάτι που η Bentley πιστεύει ότι θα μπορούσε να είναι το επόμενο κύμα της αγοράς πολυτελών αυτοκινήτων.

«Η ομορφιά ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου δεν έγκειται μόνο στο να τοποθετήσει τη νέα μας σχεδιαστική γλώσσα, αλλά στο να δοκιμάσει πού οδεύει η αγορά», λέει η Robin Page, Διευθύντρια Σχεδίασης της Bentley. «Είναι σαφές ότι τα SUV αποτελούν μια αναπτυσσόμενη κατηγορία και κατανοούμε την αγορά GT... αλλά το πιο δύσκολο τμήμα είναι το sedan επειδή αλλάζει. Κάποιοι πελάτες θέλουν ένα κλασικό σχήμα sedan «τριών όγκων», άλλοι ένα σχέδιο «ενός όγκων» και άλλοι πάλι κάτι πιο αναβαθμισμένο. Έτσι, αυτή ήταν μια ευκαιρία για εμάς να μιλήσουμε με ανθρώπους και να πάρουμε μια ιδέα».

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr