Οι έμποροι ιρανικού αργού στην Κίνα αναγκάζονται να προχωρήσουν σε μεγάλες εκπτώσεις ώστε να ξεφορτωθούν τα μεγάλα αποθέματα που μένουν αδιάθετα λόγω των γεωπολιτικών συνθηκών. Η εξέλιξη αυτή ευνοεί ιδιαίτερα τα μικρά ανεξάρτητα διυλιστήρια στην ανατολική Κίνα, τα οποία είναι παραδοσιακά ο μεγαλύτερος αγοραστής ιρανικού πετρελαίου. Ωστόσο, τα παγιδευμένα φορτία ιρανικού αργού έχουν δημιουργήσει 

μία ναυτιλιακή καραμπόλα ανοιχτά της Κίνας και στα Στενά της Μαλάκκα.

Συνεχιζόμενος πονοκέφαλος για τους εξαγωγείς ιρανικού πετρελαίου προς την Κίνα, καθώς εκατομμύρια βαρέλια αργού παραμένουν στα αζήτητα, αναγκάζοντας τα τάνκερ που τα μετέφεραν να παραμένουν εν πλω. Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει σε σημαντικές εκπτώσεις για τις ιρανικές ποιότητες, προσπαθώντας να προσελκύσουν τους αγοραστές ενώ οι τιμές των άλλων ειδών αργού βρίσκονται σε ανοδική πορεία εξαιτίας της κρίσης στη Μέση Ανατολή. Χαρακτηριστικά, οι παραδόσεις του Ιουλίου για το Iran Light τιμολογούνται 3,3-3,5 δολάρια/βαρέλι φθηνότερα από το ICE Brent, με τη διαφορά του Ιουνίου να κινείται στα 2,5 δολάρια.

Οι κύριοι ευνοημένοι είναι τα ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια, τα οποία αποτελούν τον πιο διαχρονικό πελάτη ιρανικού πετρελαίου. Ωστόσο, χάρη στις πιέσεις από την κινεζική κυβέρνηση που είχαν ενταθεί τους προηγούμενους μήνες, τα περισσότερα διυλιστήρια έχουν καταφέρει να διαμορφώσουν ευρεία αποθέματα αργού εντός του 2025. Αυτό έχει ρίξει τη ζήτηση προμηθειών γενικά, επιτρέποντας στην Κίνα να διατηρήσει μία ιδιαίτερα ψύχραιμη στάση στις πρόσφατες διεθνείς κρίσεις.

Όπως εκτιμούν οι διάφοροι οίκοι, επί του παρόντος υπάρχουν μεταξύ 120 εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού πετρελαίου που βρίσκονται στη θάλασσα, είτε εντός τάνκερ, είτε σε αποθηκευτικές μονάδες. Μόνο στα ανοικτά της Κίνας και στα Στενά της Μαλάκκα υπάρχουν περίπου 70 εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού αργού. Η ποσότητα αυτή ισούται με τις ανάγκες 2 μηνών για εισαγωγές από το Ιράν στην Κίνα.

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr