Ο μεγάλος νικητής: η Κίνα, με πωλήσεις ρεκόρ 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων μόνο τον Μάιο. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 33% σε ετήσια βάση και αύξηση 10% σε σύγκριση με τον Απρίλιο. Ο υπόλοιπος κόσμος σημείωσε επίσης σημαντικά κέρδη, αλλά η Βόρεια Αμερική έμεινε πολύ πίσω, κυρίως λόγω της μείωσης των κινήτρων στον Καναδά.
Ο Charles Lester της Rho Motion το ανέλυσε: «Η ιστορία αυτού του μήνα με τις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων δείχνει το συνεχιζόμενο χάσμα μεταξύ της ανάπτυξης της κινεζικής αγοράς, η οποία σημείωσε πωλήσεις 1 εκατομμυρίου οχημάτων τον Μάιο, και της παραπαίουσας αγοράς στη Βόρεια Αμερική».
Tι λένε οι αριθμοί
Η Ευρώπη παραμένει σταθερή, με τη βοήθεια της Ισπανίας και της Ιταλίας. Η Ευρώπη έχει σημειώσει αύξηση 27% σε ετήσια βάση, με 1,6 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο. Χώρες όπως η Γερμανία (+45% σε ετήσια βάση) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+32% σε ετήσια βάση) βοηθούν στην άνοδο, αλλά η νότια Ευρώπη πραγματικά επιταχύνει την πορεία. Η Ισπανία σημείωσε μια εντυπωσιακή αύξηση 72% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι στιγμής φέτος, και η Ιταλία δεν απέχει πολύ με 58%.
Η Γερμανία μόλις έθεσε σε εφαρμογή μια νέα σειρά κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα, επικεντρωμένη σε επαγγελματικούς στόλους. Καθώς τα εταιρικά οχήματα αποτελούν περισσότερο από το ήμισυ της γερμανικής αγοράς αυτοκινήτων, αυτές οι φορολογικές ελαφρύνσεις και οι ειδικές προσφορές απόσβεσης θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους επόμενους μήνες.
Η Βόρεια Αμερική μένει πίσω. Οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το Μεξικό υστερούν, με ανάπτυξη μόλις 3% σε ετήσια βάση. Αυτό οφείλεται κυρίως στην παύση των επιδοτήσεων ηλεκτρικών οχημάτων από τον Καναδά, η οποία προκάλεσε απότομη πτώση των πωλήσεων κατά 20%.
Οι ΗΠΑ διατηρούν ανάπτυξη 4%, χάρη στην ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση για τα ηλεκτρικά οχήματα που παραμένει σε ισχύ μέχρι το τέλος του έτους. Ωστόσο, αυτές οι πιστώσεις αρχίζουν να καταργούνται σταδιακά το 2026 και θα εξαφανιστούν μέχρι το 2027, εάν οι Ρεπουμπλικάνοι δεν τις καταργήσουν ακόμη νωρίτερα. Αναμένεται μια αύξηση στα τέλη του έτους, καθώς οι αγοραστές σπεύδουν να επωφεληθούν όσο μπορούν ακόμα.
Η Κίνα κυριαρχεί ξανά
Η Κίνα συνεχίζει να είναι η δύναμη των ηλεκτρικών οχημάτων. Τον Μάιο, έγινε η πρώτη χώρα φέτος που έσπασε το όριο του 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν σε ένα μήνα. Έφτασε για πρώτη φορά σε αυτό το επίπεδο τον Αύγουστο του 2024 και έφτασε πάλι φέτος ξανά στο ορόσημο αυτό λίγο πριν από την ώθηση του καλοκαιριού.
Οι Κινέζες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επιβραδύνουν την παραγωγή τους. Η BYD επεκτείνει την παρουσία της στην Ευρώπη με νέα BEV και plug-in υβριδικά. Το μικρό οικονομικό ηλεκτρικό της όχημα, το Dolphin Surf (που ονομάζεται Seagull στην Κίνα), μόλις κυκλοφόρησε στην Ευρώπη με τιμή περίπου 25.000 δολάρια και δεν υπόκειται σε νέους δασμούς της ΕΕ για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, καθώς είναι υβριδικό.
Δείτε πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 μέχρι τον Μάιο:
Παγκόσμια: 7,2 εκατομμύρια (+28%)
Κίνα: 4,4 εκατομμύρια (+33%)
Ευρώπη: 1,6 εκατομμύρια (+27%)
Βόρεια Αμερική: 0,7 εκατομμύρια (+3%)
Υπόλοιπος Κόσμος: 0,6 εκατομμύρια (+36%)