Παράλληλα, δρομολογεί τις διαδικασίες ώστε μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα να «περάσουν» σε μηνιαία καταμέτρηση και όσα «ρολόγια» απομένουν στο δίκτυο διανομής.
Ενδεικτικά, σε αυτό το πλαίσιο μέσα στον Αύγουστο προχώρησε σε τρεις διαγωνισμούς για την ανάθεση της σχετικής υπηρεσίας (δηλαδή για τη μηνιαία λήψη ενδείξεων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας), σε Καλλιθέα, Περιστέρι, Πειραιά, Ελευσίνα, Φιλοθέη, Κηφισιά και Μεσόγεια. Οι συμβάσεις θα είναι τριετείς, με τον συνολικό προϋπολογισμό των τριών διαγωνισμών να ανέρχεται σε 86 εκατ. ευρώ.
Όπως είναι γνωστό, ένα από τα οφέλη που «φέρνει» η μηνιαία καταμέτρηση είναι ότι δίνει τέλος στους έναντι λογαριασμούς ρεύματος, καθώς κάθε λογαριασμός βασίζεται στην πραγματική κατανάλωση του προηγούμενου μήνα. Μάλιστα, η ΔΕΗ έχει ήδη αξιοποιήσει το συγκεκριμένο πλεονέκτημα, εκδίδοντας λογαριασμό σε μηνιαία βάση, σε όσους πελάτες της έχουν «περάσει» σε μηνιαία κατανάλωση.
Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ εξέδιδε λογαριασμούς σε διμηνιαία βάση, αντίθετα με τους ιδιώτες παρόχους. Σύμφωνα με πληροφορίες του Insider.gr, η μηνιαία έκδοση λογαριασμού αφορά τα τιμολόγια όλων των «χρωμάτων» της ΔΕΗ (κυμαινόμενα και σταθερά). Επίσης, επεκτείνεται όσο επεκτείνεται η μηνιαία καταμέτρηση, με σκοπό να καλύψει όλο το πελατολόγιό της.
Χρέωση με βάση την πραγματική κατανάλωση
Για όλες τις εταιρείες προμήθειας, το τέλος των έναντι λογαριασμών σηματοδοτεί και το τέλος στην τιμολόγηση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, στη βάση της εκτιμώμενης κατανάλωσης. Όπως έχει γράψει το insider.gr, με την 4μηνιαία καταγραφή που ίσχυε έως πρόσφατα, ένας πάροχος ο οποίος εξέδιδε μηνιαίως λογαριασμούς, ουσιαστικά χρειαζόταν να εκδίδει τρεις έναντι λογαριασμούς πριν τον επόμενο εκκαθαριστικό.
Στην πράξη, αυτό σήμαινε πως για τρεις μήνες ο πελάτης πληρώνει για ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που εκτιμάται ότι έχει καταναλώσει, και μόνο τον επόμενο μήνα με βάση την πραγματική κατανάλωση του συνολικού 4μηνου. Το γεγονός αυτό αποτελούσε σχετικά περιορισμένο πρόβλημα τις εποχές όπου η συντριπτική πλειονότητα των τιμολογίων είχε σταθερή χρέωση.
Κι αυτό γιατί ένας «φουσκωμένος» εκκαθαριστικός λογαριασμός θα μπορούσε να προκύψει μόνον αν οι εκτιμήσεις για τους τρεις μήνες που προηγήθηκαν ήταν μικρότερες από την πραγματική κατανάλωση, με συνέπεια να «συγκεντρωθούν» αρκετές κιλοβατώρες στον τέταρτο μήνα. Ωστόσο, καθώς πλέον οι χρεώσεις στα περισσότερα τιμολόγια είναι κυμαινόμενες, είναι σημαντικό οι καταναλώσεις κάθε μήνα να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Η αιτία είναι πως μία «φουσκωμένη» κατανάλωση στον εκκαθαριστικό (επειδή για οποιονδήποτε λόγο είχαν υποεκτιμηθεί οι καταναλώσεις των προηγούμενων τριών μηνών) θα «φουσκώσει» ακόμη περισσότερο τη συνολική χρέωση, αν ο εκκαθαριστικός συμπέσει με έναν μήνα όπου οι τιμές είναι αυξημένες.
«Όπλο» και για τις ρευματοκλοπές
Την ίδια στιγμή, η μηνιαία «επίσκεψη» εξυπηρετεί και έναν ακόμη σκοπό, αφού εκτός από την καταγραφή της μέτρησης, οι καταμετρητές είναι εκπαιδευμένοι να εντοπίζουν και τις λαθροχειρίες που μπορεί να έχουν γίνει σε κάποιο «ρολόι» ώστε να υπολειτουργεί – δηλαδή να «γράφει» μικρότερη κατανάλωση, από αυτήν που πραγματικά χρησιμοποιήθηκε.
Όπως χαρακτηριστικά έχει σημειώσει σε συνεντεύξεις του ο υπουργός ΠΕΝ, Θόδωρος Σκυλακάκης, οι μισές περίπου ρευματοκλοπές γίνονται ακριβώς με το «πείραγμα» του μετρητή. Επομένως, οι μηνιαίοι πλέον έλεγχοι των καταμετρητών βάζουν «ανάχωμα» στο φαινόμενο.
(από insider.gr)