«Φρένο» στην κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού της αυτοκινήτου έβαλε η Aston Martin λόγω έλλειψης καταναλωτικής ζήτησης, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη, καθώς οι τιμές ρεκόρ για τα πολυτελή μοντέλα και τις ειδικές εκδόσεις των οχημάτων της βοήθησαν τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία να περιορίσει τις ετήσιες απώλειές της

Η Aston Martin στοχεύει τώρα στην κυκλοφορία του ηλεκτρικού οχήματός της με μπαταρία (BEV) το 2026, έναν χρόνο αργότερα από το προγραμματισμένο – καθιστώντας την τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που μετέθεσε χρονικά τους στόχους της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι επενδύσεις σε χωρητικότητα και τεχνολογία ξεπέρασαν τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.

«Η ζήτηση των καταναλωτών (για BEV), στα επίπεδα τιμών της Aston Martin, δεν είναι αυτή που πιστεύαμε ότι θα ήταν πριν από δύο χρόνια», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο εκτελεστικός πρόεδρος Lawrence Stroll.

Ο Stroll είπε ότι υπάρχει «πολύ μεγαλύτερη ζήτηση» για plug-in υβριδικά οχήματα, ειδικά για μια εταιρεία όπως η Aston Martin, καθώς οι άνθρωποι «θέλουν κάποια ηλεκτροκίνηση… αλλά (για να) έχουν ακόμα τη μυρωδιά και την αίσθηση του σπορ αυτοκινήτου και τον θόρυβο».

Το πρώτο υβριδικό supercar της Aston Martin, Valhalla, πρόκειται να μπει στη γραμμή παραγωγής φέτος.

Οι ετήσιες ζημίες προ φόρων της εταιρείας μειώθηκαν στο ήμισυ το 2023, χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις της αγοράς, αφού οι τιμές πώλησης έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ καθώς παρέδωσε τα μοντέλα Valkyrie και άλλα αυτοκίνητα ειδικής έκδοσης.

Η Mercedes-Benz νωρίτερα αυτό το μήνα καθυστέρησε τον στόχο της ηλεκτροκίνησης κατά πέντε χρόνια και διαβεβαίωσε τους επενδυτές ότι θα συνεχίσει να βελτιώνει τα μοντέλα της με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τον περασμένο Ιούνιο, η Aston Martin υπέγραψε συμφωνία προμήθειας με την υποστηριζόμενη από τη Σαουδική Αραβία, Lucid Group, για να ενισχύσει τη στρατηγική της στην ηλεκτροκίνηση.

Ο Stroll, ο οποίος υποβάθμισε τις ανησυχίες για τον ανταγωνισμό από την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD, πρόσθεσε ότι ήταν ευχαριστημένος με την τεχνολογία μπαταριών και τις πλατφόρμες που διαθέτει η εταιρεία.

Αντιστροφή πορείας

Η μάρκα αυτοκινήτου της επιλογής του φανταστικού μυστικού πράκτορα Τζέιμς Μποντ, η Aston Martin, πέρασε δύσκολες στιγμές από το ντεμπούτο της στην αγορά το 2018.

Ωστόσο, ο κορυφαίος μέτοχος Stroll προσπαθεί να ενισχύσει τα ταμειακά διαθέσιμα και τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας κυκλοφορώντας σπορ αυτοκίνητα επόμενης γενιάς – το τελευταίο από τα οποία ήταν το νέο σπορ μοντέλο Vantage που παρουσιάστηκε αυτόν τον μήνα.

Η Aston Martin ήλπιζε οι ελεύθερες ταμειακές ροές να αποκτήσουν θετικό πρόσημο το τέταρτο τρίμηνο του 2023, αλλά δεν βοήθησε σε αυτό τον στόχο το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων των μοντέλων της, DB12 και Valor.

Τώρα αναμένει να σημειωθούν καλύτερες επιδόσεις το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

«Η Aston Martin διοχετεύει πολλά μετρητά στο μάρκετινγκ σε μια προσπάθεια να βοηθήσει να τοποθετηθεί στο υπερπολυτελές άκρο του φάσματος. Αυτός ο άξονας δεν θα ήταν ποτέ φθηνός», δήλωσε η αναλύτρια της Hargreaves, Sophie Lund-Yates.

Η Aston Martin ανέφερε προσαρμοσμένη ζημιά προ φόρων 171,8 εκατομμυρίων λιρών (217,4 εκατομμύρια δολάρια) για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με ζημιά 451 εκατομμυρίων λιρών ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι αναλυτές, κατά μέσο όρο, ανέμεναν απώλειες 209 εκατομμυρίων λιρών.

Η εταιρεία διατήρησε αμετάβλητες τις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες προβλέψεις της.

(από ot.gr)