Δυναμική είσοδος στην διαχείριση αποβλήτων με την εξαγορά της ΘΑΛΗΣ

Τον οδικό χάρτη για να μετασχηματιστεί η Motor Oil σε leader του κλάδου ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, με όρους βιωσιμότητας και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο με  ισχυρό «πράσινο» ΑΠΕ περιέγραψαν ο  Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Πέτρος Τζαννετάκης το και ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής Γιώργος Τριανταφύλλου παρουσιάζοντας την στρατηγική για την ενεργειακή μετάβαση του Ομίλου έως το 2030. Η παρουσίαση έγινε στον απόηχο των εντυπωσιακών αποτελεσμάτων εννεαμήνου που είχαν ανακοινωθεί την Τετάρτη, στο πλαίσιο της καθιερωμένης τηλεδιάσκεψης του Ομίλου.

Σύμφωνα με τα δυο ανώτερα στελέχη της Motor Oil, ο μετασχηματισμός «περνά» μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα 4 δισ. ευρώ έως το τέλος της δεκαετίας, εκ των οποίων τα 2,5 δις. ευρώ (ποσό που περιλαμβάνει και το 1 δισ. ευρώ που δαπανήθηκε για τον τομέα ΑΠΕ του ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ) αφορούν τον «πράσινο» μετασχηματισμό του Ομίλου και τα υπόλοιπα κεφάλαια, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, θα επενδυθούν στο διυλιστήριο για την ενεργειακή αναβάθμισή του και την περαιτέρω διαφοροποίηση της παραγωγής του.

 

Όπως διευκρίνισε ο κ. Τζαννετάκης, η συναλλαγή με τον ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, έως το τέλος του έτους. Αν και οι ΑΠΕ θα αποτελέσουν το κύριο «όχημα» στις επενδύσεις στην ενεργειακή μετάβαση -με τη νεοσύστατη θυγατρική MORE να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο-  προβλέπεται παράλληλα διαφοροποίηση στις «πράσινες» τεχνολογίες (αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, ανανεώσιμο υδρογόνο, βιοκαύσιμα, κυκλική οικονομία).

Η στρατηγική για την ενεργειακή μετάβαση βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ξεκινώντας από την ενίσχυση στις ΑΠΕ, καθώς και την ενίσχυση των υπηρεσιών λιανικής (όπως για παράδειγμα με την αύξηση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων). Οι άξονες αυτοί συμπληρώνονται με κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα, αλλά και με τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου, ο οποίος θα προσδώσει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο core business του Ομίλου.

Στο πλαίσιο αυτό χθες ανακοινώθηκαν δυο σημαντικές επιχειρηματικές κινήσεις: Πρώτον, η εξαγορά της Thalis που προσφέρει ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων βιώσιμων λύσεων στην διαχείριση στέρεων υλικών και αποβλήτων και  επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων που θα αποτελέσει το όχημα για την δραστηριοποίησης της Motor Oil στην κυκλική οικονομία. Και δεύτερον, η κατασκευή  μονάδας προπυλενίου στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων, μια επένδυση της τάξης των 120 εκατ. ευρώ.

Καθώς η επιτάχυνση στις ΑΠΕ αποτελεί κεντρικό στοιχείο στο roadmap του Ομίλου, η συμφωνία με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ (που θα αυξήσουν την εγκατεστημένη ισχύ της Motor Oil στα 800 MW)  αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την επίτευξη του στόχου αύξησης του «πράσινου» χαρτοφυλακίου του Ομίλου στα 2.000 MW και πλέον, έως το 2030. Όσον αφορά τα αμέσως επόμενα βήματα, νέα έργα 98 MW βρίσκονται υπό κατασκευή, ενώ υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πρότζεκτ για τα οποία έχει ληφθεί περιβαλλοντική άδεια και πλέον «οδεύουν» προς περαιτέρω αδειοδοτική ωρίμανση.  Το 2030, το «πράσινο» χαρτοφυλάκιο εκτιμάται ότι θα εισφέρει κατά 250 εκατ. ευρώ στα EBITDA του Ομίλου, ενώ το 40% των συνολικών κερδών θα προέρχεται από δραστηριότητες μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")