Οι κατασκευαστές αεροσκαφών και ελικοπτέρων στρέφονται στις ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορούν οι πελάτες τους να επιθεωρήσουν τις πανάκριβες παραγγελίες τους εκ του μακρόθεν προτού τις παραλάβουν, καθώς παλεύουν να ολοκληρώσουν συμφωνίες που είχαν παραλύσει λόγω της πανδημίας

Τα γενικευμένα lockdowns σημαίνουν ότι οι εξωτερικοί επιθεωρητές ποιότητας δεν μπορούν να επισκεφτούν τα εργοστάσια για να ελέγξουν τα σκάφη, και οι κατασκευαστές ελπίζουν ότι τα νέα συστήματα ελέγχου από απόσταση θα βοηθήσουν στο να μειωθούν οι καθυστερήσεις των παραδόσεων που είχαν συρρικνωθεί στο ελάχιστο κατά τον Απρίλιο.

Οι κατασκευαστές αεροσκαφών λαμβάνουν τουλάχιστον το μισό των εισοδημάτων τους κατά την παράδοση και η πανδημία έχει προκαλέσει μεγάλη έλλειψη ρευστότητας στον κλάδο, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε παράδοση μετράει.

Η Airbus παρέδωσε ηλεκτρονικά τρία σκάφη A320neo τον Απρίλιο και ο κατασκευαστής ελικοπτέρων Leonardo βρίσκεται σε συζητήσεις με 20 πελάτες για να χρησιμοποιήσει το σύστημά του HeliLink για τον έλεγχο των παραγγελιών.

Η παραλαβή ενός αεροσκάφους που κοστίζει εκατομμύρια δολάρια είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που εμπλέκει πιλότους, επιθεωρητές και δικηγόρους προτού υπογραφούν τα χαρτιά της παράδοσης. Έτοιμα αεροσκάφη έχει τύχει να περιμένουν στα εργοστάσια για μήνες ενώ οι αεροπορικές εταιρείες εκφράζουν αμφιβολίες για την ποιότητα της καμπίνας.

Υπάρχουν δύο στάδια στη διαδικασία παράδοσης: ο τεχνικός εμπορικός έλεγχος, όπου προκύπτουν τυχόν αντιρρήσεις και το στάδιο της μεταβίβασης που οδηγεί στην πληρωμή.

Σύμφωνα με ανθρώπους του χώρου, η ηλεκτρονική μεταβίβαση κυριότητας μειώνει τη γραφειοκρατία και το νομικό κόστος, αλλά ως τώρα είναι λίγες οι εταιρείες που είναι πρόθυμες να αναθέσουν την επιθεώρηση στους κατασκευαστές, ιδιαίτερα για μεγάλα αεροσκάφη.

Παρόλα αυτά, κάποιοι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτή η καινοτομία θα είναι χρήσιμη για την ομαλότητα των παραδόσεων ακόμη και μετά την πανδημία.

(από liberal.gr)