ΔΕΔΑ: Σε "Αστοχίες" του Παρελθόντος η Καθυστέρηση Υλοποίησης των Έργων Φ. Αερίου σε Πελοπόννησο-Κ. Μακεδονία

ΔΕΔΑ: Σε Αστοχίες του Παρελθόντος η Καθυστέρηση Υλοποίησης των Έργων Φ. Αερίου σε Πελοπόννησο-Κ. Μακεδονία
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Τρι, 5 Μαΐου 2020 - 18:46

Ουδέποτε εξαιρέθηκαν οι πόλεις της Πελοποννήσου από το αναθεωρημένο 5ετές πρόγραμμα ανάπτυξης της ΔΕΔΑ. Οι πόλεις αυτές είναι ενταγμένες κανονικά στο πρόγραμμα όμως, έχει αλλάξει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, επειδή δεν ήταν εφικτό να γίνει, με βάση το αρχικό σχέδιο. Αυτό τόνισαν, μιλώντας στο energia.gr, καλά ενημερωμένοι κύκλοι της εταιρείας, απαντώντας έτσι σε δημοσιεύματα 

που ανέφεραν ότι εξαιρούνται από το νέο 5ετές πρόγραμμα ανάπτυξης της εταιρείας (2020-2024) οκτώ πόλεις της Πελοποννήσου, για τις οποίες το προηγούμενο πρόγραμμα ανάπτυξης της ΔΕΔΑ προέβλεπε ότι θα τροφοδοτηθούν με φυσικό αέριο, όπως αποφάσισε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα η εξαίρεση αφορά στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και τις πόλεις, Τρίπολη, Κόρινθο, Άργος και Ναύπλιο, που θα τροφοδοτούνταν από τον αγωγό υψηλής πίεσης του ΔΕΣΦΑ, καθώς και τις Καλαμάτα και Σπάρτη που θα τροφοδοτούνταν με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από την Ρεβυθούσα. Ακόμη, στην εξαίρεση συμπεριλήφθηκαν η Βέρροια και τα Γιαννιτσά.

"Το αξιολογημένο πρόγραμμα της ΔΕΔΑ για την περίοδο 2020-2024, για το οποίο αναμένουμε την έγκριση της ΡΑΕ, περιλαμβάνει όλες τις πόλεις της Πελοποννήσου και τις 2 της Κεντρικής Μακεδονίας. Η διαφορά έγκειται στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων και τούτο επειδή το αρχικό πρόγραμμα ανάπτυξης που είχε εκπονήσει η προηγούμενη διοίκηση της εταιρείας (πρόγραμμα 2018-2022), προέβλεπε την έναρξη των έργων πολύ νωρίτερα. Όμως, για να συνέβαινε αυτό, θα έπρεπε να είχαν προηγηθεί ορισμένα πρόδρομα έργα. Για παράδειγμα, ο ΔΕΣΦΑ έπρεπε να έχει κατασκευάσει σημεία εξόδου ώστε να γίνει η τροφοδότηση των πόλεων, ή να έχει κατασκευαστεί ο σταθμός εκφόρτωσης στην Ρεβυθούσα ώστε να μπορεί να μεταφερθεί LNG στην Καλαμάτα και στην Σπάρτη", υποστήριξαν καλά ενημρωμένες πηγές της εταιρείας στο energia.gr.

"Aυτά δεν είχαν γίνει σήμερα, ούτε για την Βέροια και τα Γιαννιτσά έχουν εγκριθεί οι αδειοδοτήσεις, από τη στιγμή που δεν είχε προηγηθεί η κατασκευή των πρόδρομων έργων. Για το λόγο αυτό, το αναθεωρημένο πρόγραμμα της ΔΕΔΑ μεταθέτει σε μεταγενέστερο χρόνο την έναρξη αυτών των έργων", συνέχισαν οι ίδιοι κύκλοι.

Όπως έχει γίνει γνωστό, η ΡΑΕ, μετά την αρχική υποβολή του νέου 5ετούς από πλευράς ΔΕΔΑ, ζήτησε από την εταιρεία το ακριβές χρονοδιάγραμμα για κάθε πόλη. Όμως, για όσες εξ αυτών το νέο χρονοδιάγραμμα υπερέβαινε τους 18 μήνες σε σύγκριση με τα όσα προέβλεπε το πρώτο 5ετές πρόγραμμα -σύμφωνα με τα σημερινά δημοσιεύματα- αποφασίστηκε η απένταξή τους, όπως προβλέπει ο νόμος.

Η θέση που ανέπτυξαν στο energia.gr οι ίδιοι κύκλοι της ΔΕΔΑ είναι όμως διαφορετική. "Ο νόμος είναι ασαφής υπό την έννοια ότι δεν προσδιορίζει επακριβώς το πότε ισχύει η παρέλευση του 18μηνου", αν και συμφώνησαν στο ότι η ΡΑΕ έχει το δικαίωμα να απεντάξει τα έργα από το πρόγραμμα της κάθε εταιρείας.

"Ωστόσο, η ΔΕΔΑ δεν δέχεται αυτή τη θέση λόγω της ασάφειας του νόμου, εξακολουθεί να διατηρεί το ενδιαφέρον της για αυτές τις περιοχές και επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της", μας τόνισαν και κατέληξαν:

"Το αρχικό πρόγραμα ανάπτυξης ήταν υπερφιλόδοξο και μη ρεαλιστικό λόγω της έλειψης των πρόδρομων έργων που απαιτούνταν. Εξακολουθούμε να ενδιαφερόμαστε για όλες αυτές τις περιοχές", γεγονός που υποδηλώνει πρόθεση να υποβάλει η ΔΕΔΑ αίτηση αναθεώρησης της απόφασης της ΡΑΕ για την απένταξή τους.