Στην έκδοση «πράσινου» ομολόγου, συνολικής αξίας 700 εκατ. ευρώ και επταετούς ωρίμανσης προχώρησε, για δεύτερη φορά, η Ferrovie dello Stato Italiane, μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.

Όπως σημειώνει η FSI, το επιτόκιο καθορίστηκε στο 1,125%, με τη ζήτηση να υπερκαλύπτει την προσφορά κατά 3,5 φορές. Πιο αναλυτικά, καταγράφηκαν προσφορές περίπου 2,5 δισ. ευρώ από 156 επενδυτές, εκ των οποίων το 65% ήταν από το εξωτερικό, κυρίως από Γαλλία (36%), Γερμανία – Αυστρία (8%) και Ηνωμένο Βασίλειο – Ιρλανδία (7%).

Το 47% των παραγγελιών προέρχονταν από κοινωνικά υπεύθυνους επενδυτές, όπως παρατηρεί η FSI, ενώ ανάδοχοι της έκδοσης και συνδιαχειριστές του Βιβλίου Προσφορών ήταν οι Banca IMI, BNP Paribas, Crédit Agricole CIB, Citi και UniCredit.

Στόχος είναι τα κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν να χρηματοδοτήσουν έργα που διασφαλίζουν τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τη μετάβαση στο σιδηρόδρομο νέας γενιάς.

Ειδικότερα, πάνω από το 70% των καθαρών εσόδων των ομολόγων πρόκειται να χρηματοδοτήσει την αγορά περίπου 70 νέων Pop και Rock περιφερειακών τρένων, ενώ το υπόλοιπο θα χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για την αγορά ηλεκτρικών μηχανών και βαγονιών τελευταίας γενιάς, στις εμπορευματικές μεταφορές.