Eναλλακτικό σχέδιο για τον ΔΕΣΦΑ σε περίπτωση αποχώρησης της Socar επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με αφορμή την τροπή που έχει πάρει η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης μετά την τροπολογία Σκουρλέτη.
Το σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η «Ημερησία», προβλέπει την ενεργό εμπλοκή της ιταλικής Snam, η οποία, στην περίπτωση που οι Αζέροι δεν θελήσουν να κρατήσουν το μερίδιό τους, τότε εκείνη θα εξαγοράσει από τη Socar το 66% για να μεταπωλήσει στη συνέχεια στα ΕΛΠΕ το 35%.
Aς σημειωθεί ότι από το υπό μεταβίβαση 66%, το 35% ανήκει στα ΕΛΠΕ και το 31% στο δημόσιο.
Η ρύθμιση
Την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός συναντήθηκε με στελέχη της Snam στο υπουργείο, ενώ είχε και συνάτηση με τον εκπρόσωπο της Socar στην Ελλάδα, ο οποίος σε μετέπειτα δηλώσεις του δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για την τροπολογία. Η νομοθετική ρύθμιση, που επρόκειτο να ψηφιστεί χθες από τη Βουλή, μειώνει τα ανακτήσιμα έσοδα του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2006-2015, με αποτέλεσμα να περικόπτει σχεδόν στο μισό την επικείμενη αύξηση των τελών χρέωσης δικτύου.
Δεδομένου ότι τα τέλη αποτελούν το βασικό έσοδο του ΔΕΣΦΑ, η Socar, η οποία το 2013 διαμόρφωσε την προσφορά των 400 εκατ. ευρώ για το 66% των μετοχών με βάση την καταργούμενη μεθοδολογία υπολογισμού, θεωρεί ότι με τις τρέχουσες αλλαγές δεν διασφαλίζονται τα συμφέροντά της.
Πάντως η κρατική εταιρεία αερίου του Αζερμπαΐτζάν έχει επιφυλαχθεί να ανακοινώσει την τελική της απόφαση, αφού ψηφιστεί η τροπολογία.
Ο υπουργός Πάνος Σκουρλέτης έχει δηλώσει ότι τόσο η Socar όσο και η Snam ήταν ενήμερες για τη νομοθετική ρύθμιση πριν αυτή κατατεθεί στη Βουλή.
Η Snam συνεργάζεται με τη Socar, τόσο στο πρότζεκτ του αγωγού ΤΑΡ όσο και στον ΔΕΣΦΑ, αφού είναι η εταιρεία η οποία πρόκειται να αγοράσει το 17% των μετοχών του ελληνικού διαχειριστή από το πακέτο του 66% της Socar, αν η ιδιωτικοποίηση προχωρήσει με βάση το αρχικό σχέδιο