Η
διά νόμου παράταση της περιόδου ανανέωσης αδειών κυκλοφορίας, έχει
μειώσει αισθητά τους ρυθμούς καταβολής τελών και ανανέωσης από τους
ιδιοκτήτες οχημάτων. Συγκεκριμένα, ενώ την ίδια περίοδο του 2015 –μέχρι
τις 20 Ιανουαρίου– είχαν ανανεωθεί οι άδειες κυκλοφορίας 150.096
οχημάτων, φέτος, την ίδια ακριβώς περίοδο –μέχρι τις 20 Ιανουαρίου–
ανανεώθηκαν 104.242 άδειες κυκλοφορίας. Δηλαδή οι ανανεώσεις τελών
κυκλοφορίας βρίσκονται 30% πίσω σε σχέση με το περσινό επίπεδο
ανανέωσης.
Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το πρώτο εικοσιτετράωρο που επιτρεπόταν
φέτος η καταβολή των τελών, ανανεώθηκαν 15.000 άδειες κυκλοφορίας, που
αποτελούσε αριθμό-ρεκόρ και έδειχνε ενδείξεις έντονης ανταπόκρισης.
Αντίθετα, ψηλοί συνεχίζουν να είναι οι ρυθμοί με τους οποίους οι
ιδιοκτήτες οχημάτων σπεύδουν στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)
ώστε να ανανεώσουν τα ληγμένα πιστοποιητικά καταλληλότητας των οχημάτων
τους, ώστε να μπορούν να προχωρήσουν μετά και σε ανανέωση της άδειας
κυκλοφορίας.
Με βάση τα στοιχεία που έχει ενώπιον του ο «Φ», το τελευταίο εργάσιμο
πενθήμερο, δηλαδή από τις 14 Ιανουαρίου μέχρι και χθες 20 Ιανουαρίου,
πέρασαν επιτυχώς από τεχνικό έλεγχο περίπου 10.000 οχήματα, κάτι που
σημαίνει ότι τις τελευταίες μέρες, λόγω και της ανάγκης ανανέωσης αδειών
κυκλοφορίας, περνούν από τεχνικό έλεγχο παγκύπρια, περίπου 2.000
αυτοκίνητα την ημέρα. Κάτι που δείχνει ότι ακόμα και να επηρέασαν σε
κάποιες περιπτώσεις τα μέτρα του ΤΟΜ, που δεν επιτρέπει ο χρόνος
τεχνικού ελέγχου ενός οχήματος να είναι μικρότερος των 20 λεπτών, αυτό
δεν επέδρασε τουλάχιστον αισθητά, σε καθυστερήσεις στη ροή των τεχνικών
ελέγχων.
Παράλληλα, μέχρι και χθες, 11.500 περίπου οχήματα με άδεια κυκλοφορίας
σε ισχύ μέχρι και το τέλος 2015 και χωρίς να είναι ακινητοποιημένα, ήταν
με ληγμένο πιστοποιητικό καταλληλότητας, που πρέπει να εξασφαλίσουν για
ανανέωση άδειας κυκλοφορίας μέχρι και τις 10 Μαρτίου που λήγει η
περίοδος ανανεώσεων. Ωστόσο, η κυκλοφορία οχήματος χωρίς πιστοποιητικό
καταλληλότητας σε ισχύ, όπως και η ασφαλιστική κάλυψη, αποτελεί παράβαση
της νομοθεσίας, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει ακόμα χρόνος για ανανέωση
της άδειας κυκλοφορίας.
Να σημειωθεί ότι την ίδια περίοδο πέρσι ο αριθμός αυτός ήταν
μεγαλύτερος – 12.500 οχήματα πέρασαν από ΚΤΕΟ – ωστόσο και ο αριθμός των
οχημάτων χωρίς πιστοποιητικό καταλληλότητας ήταν πολύ μεγαλύτερος σε
σχέση με φέτος.
(από την εφημερίδα "Φιλελεύθερος")