Οι Φιλιππίνες Κατάσχεσαν Ιαπωνικό Πλοίο Μεταφοράς Άνθρακα και Δεν Ξέρουν τι να το Κάνουν!

Οι Φιλιππίνες Κατάσχεσαν Ιαπωνικό Πλοίο Μεταφοράς Άνθρακα και Δεν Ξέρουν τι να το Κάνουν!
energia.gr
Παρ, 10 Μαΐου 2024 - 11:58

Οι αρχές στις Φιλιππίνες προσπαθούν ακόμη να βρουν τι θα κάνουν με ένα πλοίο μεταφοράς άνθρακα ιαπωνικής διαχείρισης, το οποίο κρατούν εδώ και μία εβδομάδα. Στις 3 Μαΐου εκδόθηκε ένταλμα κατάσχεσης και κράτησης, ενώ οι συζητήσεις για τον τρόπο χειρισμού του περιστατικού συνεχίζονται. Το Ohshu Maru (92.000 dwt) είναι νηολογημένο στη Λιβερία και δραστηριοποιείται με

ναύλωση σε εταιρείες που διαχειρίζεται η NYK. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2011 και λειτουργεί ως μεταφορέας άνθρακα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από το Γραφείο Τελωνείων των Φιλιππίνων, το χύδην φορτηγό πλοίο εντοπίστηκε αδρανές στις νότιες Φιλιππίνες γύρω στις 22 Απριλίου. Το πλοίο απέφυχε να ενημερώσει τις αρχές εντός 24 ωρών για να δηλώσει τις προθέσεις του, όπως απαιτεί ο νόμος. Υποστηρίζουν τώρα επίσης ότι η ακτοφυλακή των Φιλιππίνων δεν μπόρεσε να αποκτήσει ραδιοεπικοινωνία με το πλοίο.

Την 1η Μαΐου, ομάδα αποτελούμενη από την Υπηρεσία Πληροφοριών και Ερευνών Τελωνείων του Γραφείου Τελωνείων, το Ναυτικό των Φιλιππίνων, την Ακτοφυλακή των Φιλιππίνων και την Υπηρεσία κατά των Ναρκωτικών των Φιλιππίνων επιβιβάστηκε στο πλοίο. Υπό την υποψία λαθρεμπορίου, διέταξαν να ερευνηθεί το σκάφος. 

Οι αρχές παραδέχονται ότι δεν βρέθηκε κανένα στοιχείο λαθρεμπορίου στο πλοίο και φαίνεται ότι όλα τα χαρτιά του ήταν εντάξει. Ο καπετάνιος έδωσε μια εξήγηση αναφέροντας ότι το πλοίο είχε προορισμό το ιαπωνικό λιμάνι Kinuura, όταν ο ναυλωτής του είπε να βρει ένα ασφαλές μέρος για να παρασυρθεί στη θάλασσα των Φιλιππίνων. Είπε ότι του είπαν να καθυστερήσει την άφιξή του στην Ιαπωνία και εξέδωσε επίσημη επιστολή συγγνώμης για να εξηγήσει γιατί το σκάφος του βρισκόταν στα ύδατα των Φιλιππίνων.

Ωστόσο, οι αρχές προχώρησαν στην ενέργεια παίρνοντας το ένταλμα κατάσχεσης και κράτησης στις 3 Μαΐου, καθώς υποστηρίζουν ότι η εξέταση των αρχείων του συστήματος παρακολούθησης σκαφών δείχνει ότι το Ohshu Maru απενεργοποίησε τη μετάδοση AIS ενώ βρισκόταν στη Μαλαισία. Ισχυρίζονται ότι το σκάφος ήταν χωρίς σήμα, δηλαδή λειτουργούσε στο σκοτάδι, για τουλάχιστον μία ημέρα και οκτώ ώρες πριν εισέλθει στα ύδατα των Φιλιππίνων.

Το πλήρωμα του χύδην φορτηγού απαντά ότι δεν έθεσε ποτέ σε κίνδυνο άλλα σκάφη στην περιοχή. Αναφέρουν ότι ποτέ δεν επετράπη στο πλοίο να πλησιάσει άλλα σκάφη στην περιοχή της θάλασσας Bohol όπου παρασύρθηκαν.

Οι Αρχές των Φιλιππίνων διέταξαν να μετακινηθεί το πλοίο σε αγκυροβόλιο στη βόρεια πλευρά του Μιντανάο, όπου και παραμένει. Ζήτησαν επίσης από το Πολεμικό Ναυτικό και την Ακτοφυλακή να θέσουν το σκάφος υπό συνεχή παρακολούθηση. Δεν είναι σαφές τι προβλέπει ο νόμος ως πιθανή ποινή για ένα ξένο πλοίο που δεν καταγράφει την άφιξή του στις Φιλιππίνες.