Sea2Sea: Μελέτη Βιωσιμότητας για τη Σιδηροδρομική Σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη

Sea2Sea: Μελέτη Βιωσιμότητας για τη Σιδηροδρομική Σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
energia.gr
Τρι, 9 Οκτωβρίου 2018 - 18:40

Ξεκινά η εκπόνηση της Μελέτης Βιωσιμότητας του τμήματος της σιδηροδρομικής σύνδεσης έξι λιμανιών σε Ελλάδα και Βουλγαρία, που μεσολαβεί μεταξύ Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης. Πρόκειται για μελέτη που θα περιλαμβάνει τη συγκριτική αξιολόγηση της μεταφοράς εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίωων μεταξύ των δύο λιμανιών

Θα εξεταστεί τόσο η θαλάσσια όσο και η σιδηροδρομική οδός και στόχος είναι να καταδειχθεί η αναγκαιότητα του έργου που συνιστά τη λεγόμενη "παράκαμψη Βοσπόρου". Εφόσον η μελέτη έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα θα έχει υλοποιηθεί μια βασική παράμετρος του φιλόδοξου αυτού έργου διευκολύνοντας την ολοκλήρωσή του.

Η μελέτη που ανατέθηκε στην εταιρεία AVARIS (Γ.Νέλλας και ΣΙΑ ΕΕ) θα περιλαμβάνει τα εξής παραδοτέα:
-Αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης υποδομής και λειτουργίας του σχετιζόμενο σιδηροδρομικού δικτύου και στις δύο χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία).
-Εκτίμηση σχετικής μελλοντικής ζήτησης (θαλάσσιας και σιδηροδρομικής).
-Διαμόρφωση των αναγκαίων χαρακτηριστικών της σιδηροδρομικής υποδομής με την υλοποίηση σχετικών έργων.
-Αξιολόγηση σκοπιμότητας της επένδυσης

Τα αποτελέσματα της Μελέτης Βιωσιμότητας πρέπει να έχουν δημοσιευτεί στο επόμενο τρίμηνο.

Σημειωτέον ότι το Sea2Sea αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης με τα βουλγαρικά λιμάνια Μπουργκάς-Βάρνα-Ρούσε και απώτερο στόχο να συνδέσει και τα λιμάνια της Ρουμανίας. Η συμφωνία έχει υπογραφεί από τους Πρωθυπουργούς των δύο χωρών τον Σεπτέμβριο του 2017 και περιλαμβάνει την ίδρυση διακρατικής εταιρείας που θα αναλάβει τη διαχείριση της γραμμής, τα απαραίτητα έργα και θα είναι υπεύθυνη για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των απαραίτητων έργων.

Το Sea2Sea έχει χαρακτηριστεί από την Κομισιόν ως ένα έργο στρατηγικής σημασίας. To project εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 5 δισ.ευρώ με την αξία των των έργων στο Ελληνικό τμήμα να ανέρχονται στα 2,5 δισ. ευρώ.