Ακόμη πιο κοντά έρχεται η υλοποίηση επένδυσης ύψους 230 εκατ. ευρώ της Cosco στον Πειραιά. Χθες, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ αποφάσισε να υποβάλει προς έγκριση το Φιλικό Διακανονισμό με τις αλλαγές που προτείνει το Ελεγκτικό Συνέδριο σε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Ακόμη πιο κοντά έρχεται η υλοποίηση επένδυσης ύψους 230 εκατ. ευρώ της Cosco στον Πειραιά. Χθες, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ αποφάσισε να υποβάλει προς έγκριση το Φιλικό Διακανονισμό με τις αλλαγές που προτείνει το Ελεγκτικό Συνέδριο σε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014, ενώ μετά το «πράσινο φως» των μετόχων του ΟΛΠ θα αποσταλεί στο υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να κατατεθεί ως σχέδιο νόμου στη Βούλη των Ελλήνων προς επικύρωση.

Σύμφωνα με την εισήγηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, Γιώργου Ανωμερίτη, ο Φιλικός Διακανονισμός για τη σύμβαση παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλήτων ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά μεταξύ του ΟΛΠ και της ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρικής εταιρείας της Cosco αναμένεται να οδηγήσει σε επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ, οι οποίες μαζί με τον προβλήματα Ι θα καταστήσουν τον Πειραιά κυρίαρχο λιμάνι μεταφόρτωσης στην Ευρώπη με δυνατότητα υποδοχής πλοίων νέας γενιάς (18.000 TEUS) ενώ με δεδομένο ότι το ποσοστό εσόδων του ΟΛΠ επί των συνολικών εσόδων της ΣΕΠ Α.Ε. παραμένει σταθερό (24,5% από το 2017) και οι κινήσεις φορτίων αυξάνονται από 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, θα οδηγήσει σε σημαντικότατη αύξηση των εσόδων και της κερδοφοριας του ΟΛΠ.

Ο κ. Ανωμερίτης επισημαίνει ακόμη ότι ο προβλήτας πετρελαιοειδών δεν διακόπτεται, αντίθετα χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ, αλλά παραμένει υπό την εκμετάλλευση του ΟΛΠ στο νότιο τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ και τονίζει ότι το ελάχιστο εγγυημένο φορτίο θα ανέρχεται σε 4,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.

Αποκρατικοποίηση

Κλείνοντας ο πρόεδρος του ΟΛΠ χαρακτηρίζει εξόχως θετική για τα συμφέροντα του Οργανισμού την επένδυση που δρομολογεί η Cosco σε σχέση με τη σύμβαση του 2009, με δεδομένο ότι στη θέση του δυτικού προβλήματα ΙΙΙ δεν υπάρχει προβλήτας του Οργανισμού αλλά θάλασσα.

Να σημειωθεί ότι η θετική έκβαση του Φιλικού Διακανονισμού αναμένεται να επηρεάσει καθοριστικά την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Μάλιστα, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι η ολοκλήρωση του Φιλικού Διακανονισμού θα μεγαλώσει την υπεραξία που μπορεί να πάρει το λιμάνι, μέσα από την υλοποίηση της μεγαλύτερης επένδυσης που έχει γίνει στη χώρα από την αρχή της κρίσης.

(από την Εφημερίδα: "Ημερησία", 21/10/2014)