Συγκεκριμένα παραδείγματα φορολόγησης του φυσικού αερίου χωρών όπως η Νορβηγία και το Ισραήλ περιλαμβάνει η έκδοση Φοροοδηγός της Ernst & Young. Σε ειδικό θέμα στην έκδοση, η ανώτερη φορολογική λειτουργός Olga Chervinskaya αναλύει πως γίνεται η φορολόγηση των υδρογονανθράκων στη Νορβηγία αλλά και στο Ισραήλ.

Συγκεκριμένα παραδείγματα φορολόγησης του φυσικού αερίου χωρών όπως η Νορβηγία και το Ισραήλ περιλαμβάνει η έκδοση Φοροοδηγός της Ernst & Young. Σε ειδικό θέμα στην έκδοση, η ανώτερη φορολογική λειτουργός Olga Chervinskaya αναλύει πως γίνεται η φορολόγηση των υδρογονανθράκων στη Νορβηγία αλλά και στο Ισραήλ.

Στη Νορβηγία, για παράδειγμα, η φορολόγηση καλύπτεται από την Πράξη Φορολόγησης Πετρελαιοειδών και περιλαμβάνει ενέργειες όπως εξερεύνηση και έρευνα υδρογονανθράκων, μεταφορά μέσω αγωγών και σχετικές δραστηριότητες.
Φορολογικοί και μη φορολογικοί κάτοικοι Νορβηγίας, επισημαίνεται, που ασχολούνται με τέτοιου είδους δραστηριότητες, υπόκεινται σε εταιρικό φόρο 28% και σε φόρο πετρελαίου επί αυτών των δραστηριοτήτων (50% σε ειδικά υπολογισμένη βάση).

Για σκοπούς φορολόγησης πετρελαίου, τα κέρδη μίας εταιρείας περιχαρακώνονται από τα συνηθισμένα κέρδη της.

Ισραήλ με έκτακτο φόρο

Στο Ισραήλ, φορολογία για υδρογονάνθρακες τέθηκε σε ισχύ μόλις τον Απρίλιο του 2011. Ουσιαστικά, αναφέρεται στην ανάλυση της Ο. Cherviskaya, οι υδρογονάνθρακες καλύπτονται από το νόμο Περί Φορολογίας Εκτάκτων Κερδών. Ο συγκεκριμένος νόμος, θα επιβάλλεται μόνο μετά την πλήρη απόδοση των επενδύσεων στην εξερεύνηση, ανάπτυξη και κατασκευή συν την απόδοση που αντανακλά, ανάμεσα σ’ άλλα, τους κινδύνους του ανάδοχου του έργου και τα απαιτούμενα χρηματοοικονομικά έξοδα.
Η συγκεκριμένη φορολογία γίνεται βαθμιαία και θα είναι σε σχετικά χαμηλότερο συντελεστή όταν εισπράττεται για πρώτη φορά και θα αυξάνεται καθώς αυξάνονται τα περιθώρια κέρδους του έργου.

Στο Ισραήλ ο κανονικός εταιρικός φόρος είναι στο 25%.

Η Κύπρος, όπως αναφέρεται στο άρθρο, είναι πιο πίσω ακόμα και από την Πολωνία η οποία ανακοίνωσε πως εντός του 2012 θα δημιουργήσει νομοθεσία για τη ρύθμιση των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.

«Η κυπριακή κυβέρνηση χρειάζεται ακόμα να διευκρινίσει επίσημα τον τρόπο φορολόγησης αυτών των δραστηριοτήτων», καταλήγει το άρθρο της κ. Chervinskaya.

Νεοφύτου: Ασπίδα προστασίας γύρω από την ΑΟΖ

Σε άλλο άρθρο, ο επικεφαλής φορολογικών υπηρεσιών της Ernst & Young, Νεόφυτος Νεοφύτου, τονίζει πως στην κατανομή των υπόλοιπων οικοπέδων πρέπει να ληφθούν υπόψη και ζητήματα εθνικής ασφάλειας έτσι που να δημιουργηθεί γύρω από την ΑΟΖ ασπίδα προστασίας κατά οποιουδήποτε επιθυμεί να προσβάλει τα νόμιμα δικαιώματα της Κύπρου.

«Οι επιτυχείς προσφοροδότες μπορεί να προέρχονται από διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των μόνιμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών».

Στο άρθρο του, ο κ. Νεοφύτου τονίζει πως πρέπει στην όλη διαδικασία να υπάρχει διαφάνεια και να διασφαλιστεί ότι θα επωφεληθούν και οι επόμενες γενιές.

Και κυπριακό ενδιαφέρον

Ο Ν. Νεοφύτου, σε άλλο σημείο τονίζει ότι αριθμός κυπριακών επιχειρήσεων έχει ενδιαφερθεί να συμμετάσχει στην προσπάθεια αυτή σε συνεργασία με ξένους οργανισμούς.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr