Μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα την Καλιφόρνια, η Clippership, σε συνεργασία με μια ομάδα καταξιωμένων ηγετών στη ναυτιλιακή κοινότητα, αναφέρει ότι ολοκλήρωσε τα σχέδια που αξιολογήθηκαν από τον RINA για το πρώτο της πλοίο, ένα φορτηγό πλοίο με αιολική ενέργεια, σχεδιασμένο για αυτόνομες επιχειρήσεις. Το πρώτο πλοίο θεωρείται ως επίδειξη της μοναδικής ιδέας 

της εταιρείας που απευθύνεται σε μικρούς ναυτιλιακούς φορείς. Η ναυπηγική αρχιτεκτονική για το νέο σκάφος πραγματοποιήθηκε από την Dykstra Naval Architects, γνωστή για τα καινοτόμα ιστιοφόρα σκάφη της, ενώ η αμερικανική εταιρεία ναυπηγικής και ναυπηγικής Glosten ολοκλήρωσε τη δομική μηχανική του σκάφους. Η Clippership συμμετείχε στην ανάπτυξη του λογισμικού αυτονομίας και στον σχεδιασμό άκαμπτων πανιών/πτερύγων εσωτερικά. Η RINA είναι η εταιρεία που ενέκρινε τα σχέδια. 

Έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία τα σχέδια, η Clippership έχει πλέον συνάψει σύμβαση κατασκευής με την KM Yachtbuilders στην Ολλανδία, ένα ναυπηγείο γνωστό για τα ανθεκτικά, καινοτόμα σκάφη αποστολής. Το πρώτο πλοίο, μήκους 24 μέτρων (79 ποδιών), αναφέρουν, θα καθελκυστεί στα τέλη του 2026 και θα πλεύσει υπό τη σημαία της Μάλτας.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι το πλοίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για μικρούς φορτωτές και θα προσφέρει πλεονεκτήματα σε σχέση με την προσπάθεια μεταφοράς μικρών φορτίων σε μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το κόστος της επίγειας μεταφοράς ή το κόστος των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών. Το πλοίο θα έχει χωρητικότητα 75 ευρωπαλετών με ελεγχόμενο κλίμα για τον χώρο φόρτωσης, ενώ ο σχεδιασμός είναι βελτιστοποιημένος για μεταφορά από σημείο σε σημείο.

Το πλοίο θα έχει δύο πτυσσόμενα άκαμπτα φτερά για την κύρια πρόωση από τον άνεμο. Τα φτερά θα είναι κατασκευασμένα από σύνθετο υλικό άνθρακα. Το υλικό αυτό  , σύμφωνα με την εταιρεία, θα κάνει τα φτερά υπερδιπλάσια ισχυρότερα από τα σύγχρονα υφασμάτινα πανιά. Επιπλέον, ο μηχανισμός αναδίπλωσης θα επιτρέπει στα φτερα-πανιά να αποθηκεύονται επίπεδα στο κατάστρωμα σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή στο λιμάνι.

Το κλειδί για την ιδέα είναι το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Για να επιτευχθεί αυτό, το σκάφος έχει σχεδιαστεί για αυτονομία στον ανοιχτό ωκεανό. Αρχικά, προβλέπεται ένα πλήρωμα εποπτείας επί του πλοίου, αλλά το πλοίο θα λειτουργεί μέσω μιας σειράς συστημάτων. Το πλοίο θα χρησιμοποιεί δεδομένα από το περιβάλλον σε πραγματικό χρόνο για τη δυναμική διαχείριση της επιλογής πορείας, της ρύθμισης των πτερύγων και του ελέγχου διεύθυνσης, καθώς και για την αποφυγή συγκρούσεων με άλλα πλοία και ακίνητα αντικείμενα. Τα ενσωματωμένα συστήματα περιλαμβάνουν ναυτικό ραντάρ υψηλής ανάλυσης, κάμερες βίντεο και υπέρυθρες κάμερες (FLIR), δορυφορική τηλεπισκόπηση καιρού και συνεχή κοινή χρήση δεδομένων συστήματος αυτόματης αναγνώρισης (AIS) με άλλα σκάφη και σταθμούς στην ακτή.

Η Clippership, η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως εταιρεία ναυτιλιακής ρομποτικής, της οποίας η αποστολή είναι να κατασκευάσει έναν νέο και καλύτερο τρόπο μεταφοράς φορτίου σε ωκεανούς και πλωτές οδούς, έχει φιλόδοξα σχέδια. Αναφέρουν ότι το πρώτο πλοίο επίδειξης θα συλλέξει δεδομένα για να σχεδιάσει τις βελτιώσεις που θα προσφέρουν ακόμη καλύτερη απόδοση. Επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες για να προωθήσουν τα σχέδια των σκαφών και σχεδιάζουν να εξελιχθούν σε πλήρως μη επανδρωμένα ταξίδια με αυτονομία τηλεχειριζόμενης παρακολούθησης καθώς η πλατφόρμα ωριμάζει και οι κανονισμοί MASS υιοθετούνται παγκοσμίως.

Το πρώτο πλοίο θα πλεύσει στον Ατλαντικό και θα φτάσει στην Καραϊβική και τη Νότια Αμερική. Τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας προβλέπουν ένα πλοίο 48 μέτρων (158 ποδιών) που θα έχει χωρητικότητα 400 παλετών και αυτοματοποιημένη διαχείριση παλετών.
 


 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr