Η ανάλυση αποκαλύπτει ότι ο αγώνας δρόμου των ηλεκτρικών οχημάτων έχει πραγματικά γίνει παγκόσμιος. Υπάρχουν πλέον 39 χώρες όπου τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν περισσότερο από το 10% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, σε σύγκριση με μόλις τέσσερις το 2019.
Ο Σύνδεσμος Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) έγινε μια σημαντική δύναμη στην παγκόσμια υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων το 2025. Η Σιγκαπούρη και το Βιετνάμ έχουν φτάσει σε μερίδια πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων περίπου 40%, ξεπερνώντας τα επίπεδα που παρατηρούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ.

Η Ινδονησία έφτασε το 15% φέτος, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ για πρώτη φορά. Η Ταϊλάνδη έφτασε το 20% και πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2025 από τη Δανία. Αυτές οι αλλαγές καταδεικνύουν πόσο γρήγορα η περιοχή μεταβαίνει από μια χαμηλή βάση σε μια ηγετική θέση.
Ο Euan Graham, αναλυτής ηλεκτρικής ενέργειας και δεδομένων στην Ember, δήλωσε: «Αυτό είναι ένα σημαντικό σημείο καμπής. Το 2025, το κέντρο βάρους έχει μετακινηθεί. Οι αναδυόμενες αγορές δεν προλαβαίνουν πλέον να τις καλύψουν. Ηγούνται της στροφής προς την ηλεκτρική κινητικότητα. Αυτές οι χώρες βλέπουν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων, από τον καθαρότερο αέρα έως τις μειωμένες εισαγωγές ορυκτών καυσίμων».
Άλλες περιοχές επίσης κερδίζουν δυναμική. Στη Λατινική Αμερική, η Ουρουγουάη έχει φτάσει σε 27% μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου στο ίδιο επίπεδο με την ΕΕ. Το Μεξικό και η Βραζιλία συνεχίζουν να παρουσιάζουν σταθερή ανάπτυξη, ξεπερνώντας πλέον την Ιαπωνία, όπου το μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων παρέμεινε περίπου στο 3% από το 2022. Η Τουρκία έχει φτάσει το 17%, ξεπερνώντας το Βέλγιο και γίνεται η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη σε όγκο.
Οι αναδυόμενες αγορές αγοράζουν κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα
Από τα μέσα του 2023, σχεδόν όλη η αύξηση των κινεζικών εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων προέρχεται από αγορές εκτός ΟΟΣΑ. Η Βραζιλία, το Μεξικό, τα ΗΑΕ και η Ινδονησία συγκαταλέγονται στους 10 κορυφαίους προορισμούς για τις κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων φέτος, καθώς οι κυβερνήσεις τους έχουν εισαγάγει πολιτικές για την υποστήριξη της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων μειωμένων φόρων και κινήτρων για την εγχώρια κατασκευή.

Καθώς όλο και περισσότερες χώρες αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα, ο αντίκτυπος στη ζήτηση ορυκτών καυσίμων είναι ήδη απτός. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι τρεις φορές πιο αποδοτικά από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), πράγμα που σημαίνει ότι επιτυγχάνουν σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση πετρελαίου ακόμη και σε χώρες που εξακολουθούν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ενέργειας. Στη Βραζιλία, όπου η ηλεκτρική ενέργεια είναι ως επί το πλείστον καθαρή, τα ηλεκτρικά οχήματα μειώνουν τη ζήτηση ορυκτών καυσίμων κατά περίπου 90%. Στην Ινδονησία, ο αριθμός μειώθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ.
Ο Graham δήλωσε: «Οι αναδυόμενες αγορές θα διαμορφώσουν το μέλλον της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων. Οι επιλογές που θα γίνουν τώρα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης και την έγκαιρη υποστήριξη θα καθορίσουν πόσο γρήγορα θα συνεχιστεί αυτή η δυναμική».