Η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει μια πιο προσεκτική προσέγγιση στα καθαρά ηλεκτρικά οχήματα, εν μέσω χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης, αυξανόμενων κόστους και μεταβαλλόμενων ρυθμιστικών δυναμικών, ακόμη και αν η Ford διατηρεί τις μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες της για ηλεκτροκίνηση. Μέχρι το 2030, η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου όγκου οχημάτων της θα προέρχεται από υβριδικά, ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, από περίπου 17% σήμερα.
Κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής είναι η απόφαση της Ford να περιορίσει την εστίασή της στα ηλεκτρικά οχήματα σε μικρότερα, πιο προσιτά μοντέλα που βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα Universal EV, ενώ παράλληλα θα επεκτείνει τη γκάμα των υβριδικών μοντέλων της σε σχεδόν όλο το χαρτοφυλάκιό της μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το πρώτο μοντέλο της πλατφόρμας θα είναι ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό pickup, το οποίο αναμένεται να μπει σε παραγωγή το 2027 στο εργοστάσιο συναρμολόγησης του Louisville.
Η Ford αναδιαμορφώνει επίσης το κορυφαίο ηλεκτρικό φορτηγό της. Η επόμενη γενιά F-150 Lightning θα μεταβεί από ένα πλήρως ηλεκτρικό σχεδιασμό με μπαταρία σε μια αρχιτεκτονική ηλεκτρικού οχήματος εκτεταμένης εμβέλειας (EREV), συνδυάζοντας την ηλεκτρική κίνηση με μια ενσωματωμένη πηγή ενέργειας που επεκτείνει την εμβέλεια. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το νέο Lightning θα μπορεί να προσφέρει εμβέλεια άνω των 700 μιλίων, ανταποκρινόμενο στις ανησυχίες των πελατών σχετικά με τη ρυμούλκηση και τη χρήση σε μεγάλες αποστάσεις.
Ταυτόχρονα, η Ford αναβάλλει τα σχέδια για ορισμένα μεγαλύτερα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού εμπορικού φορτηγού για τη Βόρεια Αμερική που είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, αντικαθιστώντας το με ένα πιο προσιτό βενζινοκίνητο και υβριδικό φορτηγό που θα κατασκευαστεί στο Οχάιο.
Η στρατηγική αναδιάρθρωση περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στο αποτύπωμα της Ford στην αμερικανική βιομηχανία. Το BlueOval City στο Τενεσί, που αρχικά είχε σχεδιαστεί ως κέντρο ηλεκτρικών οχημάτων νέας γενιάς, θα μετατραπεί σε συγκρότημα με έμφαση στα φορτηγά, το οποίο θα παράγει νέα βενζινοκίνητα pickup από το 2029. Το εργοστάσιο συναρμολόγησης του Οχάιο θα επεκτείνει τον ρόλο του ως κέντρο Ford Pro, κατασκευάζοντας νέα βενζινοκίνητα και υβριδικά επαγγελματικά φορτηγά μαζί με σασί καμπίνες Super Duty.
Η Ford δήλωσε ότι αυτές οι αλλαγές θα υποστηρίξουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας την έμφαση που δίνει στην εγχώρια παραγωγή σε μια εποχή που πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων επανεξετάζουν το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων σε ηλεκτρικά οχήματα.
Πέρα από τα οχήματα, η Ford εισέρχεται στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες, στοχεύοντας στη ζήτηση από κέντρα δεδομένων, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και υποδομές δικτύου. Η εταιρεία σχεδιάζει να επαναχρησιμοποιήσει την υποαξιοποιημένη χωρητικότητα μπαταριών ηλεκτρικών container.
Η Ford στοχεύει να ξεκινήσει την αποστολή προϊόντων BESS το 2027, αυξάνοντας την ετήσια παραγωγική της ικανότητα σε τουλάχιστον 20 GWh. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα δύο χρόνια για να επεκτείνει την επιχείρησή της, τοποθετώντας την αποθήκευση ενέργειας ως μια νέα, διαφοροποιημένη πηγή εσόδων που αξιοποιεί την εμπειρία της στην κατασκευή και τις μπαταρίες.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η ραγδαία αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας από κέντρα δεδομένων που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και οι ανησυχίες για την αξιοπιστία του δικτύου επιταχύνουν τις επενδύσεις σε αποθήκευση μεγάλης κλίμακας σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η αναθεώρηση της στρατηγικής συνοδεύεται από σημαντικό λογιστικό πλήγμα. Η Ford αναμένει να καταγράψει περίπου 19,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ειδικά στοιχεία που σχετίζονται κυρίως με περιουσιακά στοιχεία ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και ακυρώσεις προϊόντων, με περίπου 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε συναφή έξοδα σε μετρητά που θα κατανεμηθούν μεταξύ του 2026 και του 2027.
Παρά τα έξοδα, η Ford αύξησε τις προβλέψεις της για το προσαρμοσμένο EBIT του 2025 σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια, επικαλούμενη την υποκείμενη επιχειρηματική ισχύ και τις βελτιώσεις στο κόστος. Οι προβλέψεις για προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 2 έως 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων επιβεβαιώθηκαν, με τάση προς το ανώτερο άκρο του εύρους.
Η μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της Ford, Model e, αναμένεται πλέον να επιτύχει κερδοφορία έως το 2029, με σταδιακές βελτιώσεις στο περιθώριο κέρδους από το 2026, ενώ οι Ford Pro και Ford Blue αναμένεται επίσης να επωφεληθούν από την ανακατανομή κεφαλαίων.
Η στροφή της Ford αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη αναπροσαρμογή που βρίσκεται σε εξέλιξη σε ολόκληρη την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μετριάζουν την επιθετική διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων υπέρ των υβριδικών και των ευέλικτων στρατηγικών κινητήρων. Τα υψηλά επιτόκια, η άνιση υποδομή φόρτισης και η επιβράδυνση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων σε βασικές αγορές έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να δώσουν προτεραιότητα στις βραχυπρόθεσμες αποδόσεις και στην επιχειρησιακή ανθεκτικότητα.
Διπλασιάζοντας τα βασικά της πλεονεκτήματα —φορτηγά, βαν, υβριδικά οχήματα και κλίμακα παραγωγής— η Ford στοιχηματίζει ότι μια πιο ρεαλιστική πορεία προς την ηλεκτροκίνηση θα αποφέρει σταθερότερα κέρδη, διατηρώντας παράλληλα τη θέση της για ένα μέλλον με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα.