Το πλοίο είναι αδελφό πλοίο των δύο πρώτων πλοίων του Northern Lights, τα οποία παραδόθηκαν στα τέλη του 2024 και ξεκίνησαν το εμπορικό πρόγραμμα CCS το 2025. Είναι το πρώτο εμπορικό έργο δέσμευσης άνθρακα που μεταφέρει το υγροποιημένο αέριο διασυνοριακά και το προετοιμάζει και το αποθηκεύει σε βάθος μεγαλύτερο από 2,6 χιλιόμετρα (1,6 μίλια) κάτω από τον πυθμένα της νορβηγικής υφαλοκρηπίδας.
Τα πλοία, χωρητικότητας 7.500 κυβικών μέτρων LCO2, ναυπηγήθηκε από την Dalian Shipbuilding Offshore Co., θυγατρική της China State Shipbuilder Corp. Το Northern Phoenix παραδόθηκε επίσημα στις 2 Δεκεμβρίου και είναι νηολογημένο στη Νορβηγία. Αναμένεται να αναχωρήσει από την Κίνα σύντομα. Το Northern Lights αναφέρει ότι το πλοίο θα πραγματοποιήσει δοκιμές και βελτιστοποίηση των συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού επανατοποθέτησης. Μόλις φτάσει στον τερματικό σταθμό της εταιρείας στο Øygarden, θα ξεκινήσει τη λειτουργία και την εκπαίδευση πριν από την έναρξη των εργασιών του.
Τα πρώτα τρία πλοία λειτουργούν με συμβάσεις ναύλωσης χωρίς πλήρωμα και συμβάσεις ναύλωσης χρόνου με την εταιρεία «K» Line Energy Shipping που εδρεύει στο Λονδίνο. Εκτός από τη μοναδική τους ικανότητα να μεταφέρουν LCO2 (μέγιστη πίεση 19 bar(g) και ελάχιστη θερμοκρασία -35 βαθμούς C), τα πλοία τροφοδοτούνται με LNG και διαθέτουν ανεμογεννήτριες και λίπανση αέρα κάτω από το κύτος.
Οι εμπορικές δραστηριότητες ξεκίνησαν το 2025 με την Northern Lights να έχει συμβόλαιο για τη μεταφορά και αποθήκευση CO2 από δύο νορβηγικές βιομηχανίες, το εργοστάσιο τσιμέντου της Heidelberg Materials στο Brevik και το εργοστάσιο μετατροπής αποβλήτων σε ενέργεια της Hafslund Celsio στο Όσλο. Η Northern Lights έχει ήδη ανακοινώσει σχέδια για την αύξηση των δραστηριοτήτων της σε ετήσια χωρητικότητα που να επιτρέπει τη διαχείριση τουλάχιστον πέντε εκατομμυρίων τόνων CO2.
Το τρίτο πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά CO2 από το ναυαρχίδα του εργοστασίου αμμωνίας και λιπασμάτων της Yara στην Ολλανδία. Η Yara αναφέρει ότι θα αρχίσει να δεσμεύει και να υγροποιεί έως και 800.000 τόνους CO2 ετησίως στο εργοστάσιο. Αναμένει να απομακρύνει περίπου 12 εκατομμύρια τόνους CO2 από την παραγωγή του στο εργοστάσιο στο Sluiskil τα επόμενα 15 χρόνια.
Η Yara έχει επενδύσει στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, οι οποίες περιλαμβάνουν επιτόπια χωρητικότητα αποθήκευσης 15.000 τόνων CO2. Το σχέδιο προβλέπει τη μεταφορά δύο φορτίων την εβδομάδα στο πλοίο του Northern Lights για παράδοση στον σταθμό παραλαβής στη Νορβηγία. Από εκεί, διοχετεύεται στον χώρο αποθήκευσης.
Τον Δεκέμβριο του 2023, η Northern Lights ανακοίνωσε συμφωνία για την κατασκευή ενός τέταρτου πλοίου. Θα ανήκει και θα λειτουργεί από τον γερμανικό όμιλο Bernhard Schulte. Η Northern Lights υπέγραψε μακροπρόθεσμη χρονοναύλωση για τη διασυνοριακή μεταφορά CO2 και τώρα αναφέρει ότι το πλοίο θα παραδοθεί το 2026. Αναφέρει ότι το πλοίο θα της επιτρέψει να επεκτείνει τις δραστηριότητές του με νέους πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της Stockholm Exergi.