Σε ταξί που δουλεύουν δύο άτομα, και ο καθένας στη βάρδιά του καταγράφει 450-500 χλμ. την ημέρα, ο ένας από τους δύο θα πρέπει να χάσει κάποιες ώρες για να φορτίσει το αυτοκίνητο.
Ο προβληματισμός για τις ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης δεν είναι μόνο ελληνικός και δεν αφορά μόνο τους επαγγελματίες των ταξί. Στην τελευταία έρευνα Global Consumer Index, που έγινε σε 19.000 καταναλωτές από 28 χώρες, 27% των ερωτηθέντων ανέφεραν την έλλειψη υποδομών φόρτισης ως πρωταρχική τους ανησυχία, 25% δήλωσαν ότι τους προβληματίζει η γκάμα των διαθέσιμων ηλεκτρικών οχημάτων και 18% ότι η φόρτιση είναι χρονοβόρος. Η ζήτηση για τα ηλεκτρικά οχήματα φρενάρει παγκοσμίως κυρίως εξαιτίας της έλλειψης σε υποδομές.
Ειδικότερα στην Ευρώπη οι περισσότερες χώρες έχουν μείνει πίσω στους στόχους που έχουν τεθεί για τις υποδομές φόρτισης, με την Ελλάδα να βρίσκεται στις χαμηλότερες θέσεις της λίστας, παρά τη διαρκή προσθήκη νέων φορτιστών και ταχυφορτιστών σε όλη τη χώρα.
Την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών καταγράφουν οι ίδιοι οι αριθμοί των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά.
Η ελληνική περίπτωση σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο τις υποδομές, αλλά και την αξιοπιστία της πολιτείας.
Τον Ιούλιο του 2025 σημείωσαν σημαντική επιβράδυνση, με τις πωλήσεις καινούργιων ηλεκτρικών Ι.Χ. να περιορίζονται σε 611 μονάδες (έναντι 882 τον Ιούλιο του 2024) και το μερίδιο να πέφτει στο 4,5%, από 7,2% τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους.
Ωστόσο, η ελληνική περίπτωση σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο τις υποδομές, αλλά και την αξιοπιστία της πολιτείας. Σε περισσότερους από 2.000 υπολογίζονται όσοι ξόδεψαν ένα σημαντικό ποσό για να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δίνοντας σε αρκετές περιπτώσεις και το παλιό αυτοκίνητό τους για απόσυρση, και τελικά έμειναν χωρίς επιδότηση διότι αν και οι πόροι του προγράμματος είχαν τελειώσει, η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα έμενε ανοιχτή και δεχόταν αιτήσεις.
Τώρα εκατοντάδες πολίτες ετοιμάζουν αγωγές για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από το Δημόσιο. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Κ» («Πάνω από 2.000 άτομα αγόρασαν ηλεκτρικό Ι.Χ., αλλά δεν πήραν την επιδότηση», 22/11/2025), υπάρχουν φάκελοι δικογραφίας προς κατάθεση και σύνταξη για 250 πρόσωπα, φυσικά και νομικά, ενώ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να προχωρήσουν σε ανάλογες νομικές κινήσεις και βρίσκονται σε επικοινωνία με την ομάδα πολιτών «Αδικημένοι Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» περίπου άλλα 300 άτομα. Τα ίδια είχαν γίνει και με όσους έσπευσαν να αγοράσουν ηλεκτρικά ποδήλατα και δύο χρόνια μετά δεν είχαν ακόμη αποζημιωθεί.
Η ασυνέπεια και οι αστοχίες της πολιτείας γεννούν καχυποψία και… βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")