Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ESG report για το 2024, οι μέσες ημερήσιες λειτουργικές δαπάνες σε όλους τους τομείς (OPEX) αυξήθηκαν ελαφρώς στα 7.780 δολάρια την περσινή χρονιά, «αντανακλώντας τη συνεχιζόμενη επένδυσή μας ώστε τα πλοία μας να λειτουργούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.
Παρά αυτή τη μικρή αύξηση, μειώσαμε επιτυχώς το σύνολο των λειτουργικών μας δαπανών στα 80,7 εκατομμύρια δολάρια από 81,6 εκατομμύρια το 2023.
Το αποτέλεσμα αυτό υπογραμμίζει τη συνεπή διαχείριση κόστους και την αφοσίωσή μας στη λειτουργική αποδοτικότητα σε ολόκληρο τον στόλο.
Επιπλέον, περίπου 47,3 εκατομμύρια δολάρια διατέθηκαν σε πρωτοβουλίες που επικεντρώνονται σε περιβαλλοντικές υποδομές».
H Latsco λειτουργεί έναν στόλο από 33 εν ενεργεία πλοία, ο οποίος αποτελείται από 14 product tankers, οκτώ gas carriers, τέσσερα very large crude carriers (VLCCs), δύο LNG carriers, τρία Ultramax, δύο containerships, ενώ διαθέτει υπό ναυπήγηση δύο dual-fuel very large gas carriers με αναμενόμενες παραδόσεις το 2026, πέντε LR2 με παραδόσεις το 2026 και 2027, καθώς και τρία Ultramaxes με παραδόσεις την περίοδο 2026-2027.
«Έχουμε ενισχύσει τη δέσμευσή μας προωθώντας μια στρατηγική προσανατολισμένη στο μέλλον, επενδύοντας σε ενεργειακά αποδοτικές νέες ναυπηγήσεις στους τομείς των δεξαμενόπλοιων, των πλοίων LPG και των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Αυτά τα πλοία έχουν σχεδιαστεί ώστε να ενσωματώνουν λύσεις χαμηλότερου άνθρακα, συμπεριλαμβανομένης της συμβατότητας με βιοντίζελ, σύμφωνα με τα εξελισσόμενα πρότυπα και τις προσδοκίες της αγοράς», αναφέρει στο μήνυμά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Μαργαρώνης.
Η δέσμευση της εταιρείας για βιωσιμότητα «επεκτείνεται στους ανθρώπους και τις κοινότητες που εξυπηρετούμε. Είτε μέσω στοχευμένων δωρεών, εκπαιδευτικής προσέγγισης, είτε μέσω προγραμμάτων ενημέρωσης για ναυτιλιακές καριέρες, συνεχίζουμε να καλλιεργούμε μακροπρόθεσμο κοινωνικό αντίκτυπο.
Αυτές οι πρωτοβουλίες παραμένουν ουσιώδες στοιχείο της ταυτότητας και του σκοπού μας ως εταιρεία», υπογραμμίζει ο κ. Μαργαρώνης και προσθέτει:
«Κοιτώντας μπροστά, βλέπουμε τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες, καθώς πλοηγούμαστε σε ένα ολοένα και πιο περίπλοκο γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον.
Τα επόμενα χρόνια θα απαιτήσουν μεγαλύτερη ευελιξία, καινοτομία και συνεργασία σε ολόκληρο τον κλάδο μας.
Αλλά με μια ξεκάθαρη στρατηγική, θεμελιωμένη στην περιβαλλοντική υπευθυνότητα, την ανθεκτικότητα του στόλου και τη συμμετοχή της κοινότητας, είμαστε σε καλή θέση να ηγηθούμε με σκοπό και να συμβάλουμε ουσιαστικά στο μέλλον της ναυτιλίας».
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται από την εταιρεία: «Το 2024 συνεχίσαμε να αποδεικνύουμε τη δύναμη και την προσαρμοστικότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου μέσα σε ένα δυναμικό παγκόσμιο περιβάλλον.
Ο στόλος μας παρήγαγε συνολικά έσοδα 440,5 εκατ. δολ., αντανακλώντας μια μετρημένη προσαρμογή σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και ευθυγραμμιζόμενος με τις γενικότερες συνθήκες της αγοράς.
Παρά αυτή τη μεταβολή, διατηρήσαμε ισχυρή λειτουργική αποδοτικότητα και πειθαρχία στο κόστος».
Την ίδια χρονιά η εταιρεία εφάρμοσε μια δομημένη διαδικασία αξιολόγησης για να εκτιμήσει την απόδοση των πλοίων από την οπτική του πελάτη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα πλοία «Hellas Diana» και «Hellas Athina» έλαβαν εξαιρετικές αξιολογήσεις. Το 100% των απαντήσεων των πελατών βαθμολόγησε και τα δύο πλοία ως «Excellent».
Σημαντικό ορόσημο της χρονιάς για τη Latsco ήταν η λήψη του βραβείου Gold Environmental Leader, σε αναγνώριση των εκτεταμένων προσπαθειών μας στην κατηγορία «Environmental Management and Reporting».
Στον ναυτιλιακό κλάδο οι προσπάθειες μείωσης των εκπομπών GHG επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στη μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα όπως το LNG, στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων και στην ευθυγράμμιση με τις εξελισσόμενες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων των στόχων απανθρακοποίησης του IMO.
Οι εκπομπές Scope 1 αναφέρονται στις άμεσες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, κυρίως από την καύση ορυκτών καυσίμων στους κινητήρες των πλοίων.
Το 2024, για τη Latsco οι συνολικές εκπομπές Scope 1 ανήλθαν σε 859.545 τόνους ισοδύναμου CO2, συμπεριλαμβάνοντας εκπομπές CO2, CH2 και N2O. Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση 3,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο αναφοράς.
Οι ναυτικοί
Η Latsco απασχολεί 1.369 ναυτικούς, από τους οποίους οι 665 είναι πάνω στα πλοία της εταιρείας, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι τα 36,1 έτη.
Η κατανομή κατά εθνικότητα περιλαμβάνει 75,5% Φιλιππινέζους, 20,1% Έλληνες και 4,4% Ανατολικοευρωπαίους, συμπεριλαμβανομένων Κροατών, Κυπρίων, Λετονών, Λιθουανών, Μαυροβούνιων, Πολωνών, Ρουμάνων, Ρώσων, Σλοβένων, Ουκρανών, Λευκορώσων και άλλων εθνικοτήτων.
Επιπλέον, η παρουσία 15 γυναικών ναυτικών αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της εταιρείας για συμπερίληψη και ίσες ευκαιρίες, ενώ το υψηλό ποσοστό ανδρών ναυτικών αντανακλά τα παραδοσιακά δημογραφικά χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος.
Επίσης, το Κέντρο Ναυτιλιακής Εκπαίδευσης (MTC), το οποίο ιδρύθηκε το 2015, αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και της τεχνογνωσίας των ναυτιλιακών επαγγελματιών.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")