«Εξετάζουμε πάντα ευκαιρίες για πώληση παλαιότερων πλοίων και, στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε για τρίτη φορά φέτος στην πώληση ακόμη ενός από τα παλαιότερα πλοία μας.
Όσον αφορά τη διατήρηση ενός ισχυρού ισολογισμού, που αποτελεί έναν από τους βασικούς μας στόχους, ολοκληρώσαμε τη διαδικασία απομόχλευσης, αποπληρώνοντας 350 εκατ. δολάρια υποχρεώσεων την τελευταία τριετία, και η εταιρεία είναι πλέον χωρίς δανεισμό», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος, Χάρης Βαφειάς, της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, ενώ, σχολιάζοντας την αγορά, ανέφερε:
«Κατά τους θερινούς μήνες, η αγορά παρουσίασε εποχική υποχώρηση στα spot ναύλα, αλλά η μείωση της δραστηριότητας ήταν σχετικά περιορισμένη.
Λόγω της υψηλής κάλυψης της χωρητικότητας του στόλου μας με συμβόλαια χρονοναύλωσης, επιτύχαμε ένα ακόμη τρίμηνο ισχυρής κερδοφορίας, με αύξηση 10% σε σχέση με πέρυσι.
Μέχρι στιγμής, στο τρέχον τρίμηνο, οι ναύλοι έχουν αυξηθεί, ενώ η μεταβλητότητα στο γεωπολιτικό περιβάλλον φαίνεται να έχει υποχωρήσει κάπως, τουλάχιστον προσωρινά, οδηγώντας σε αυξημένες ροές φορτίων και βελτίωση του κλίματος στην αγορά».
Το γ’ τρίμηνο
Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου 2025, η εταιρεία κατέγραψε ακόμη ένα κερδοφόρο τρίμηνο, με καθαρά κέρδη 13,3 εκατ. δολ., που αντιστοιχούν σε βασικά κέρδη ανά μετοχή (EPS) 0,36 δολάριο, αυξημένα κατά 10% σε σχέση με τα 12,1 εκατ. δολ. της προηγούμενης χρονιάς.
Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 44,5 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 10% ή 4,1 εκατ. δολ. σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, η αύξηση των εξόδων ταξιδιού κατά 4,3 εκατ. δολ. είχε ως αποτέλεσμα τα καθαρά έσοδα να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.
Διατηρήθηκε η υψηλή κάλυψη περιόδων ναύλωσης, αφού περίπου το 85% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου για το 2025 και το 46% για το 2026 έχουν εξασφαλιστεί, με συνολικά συμβολαιοποιημένα έσοδα περίπου 130 εκατ. δολ. (εξαιρουμένου του πλοίου JV).
Επίσης, η StealthGas έχει πραγματοποιήσει αποπληρωμές 85,9 εκατ. δολ. εντός του 2025 και 350 εκατ. δολ. από τον Δεκέμβριο 2022.
Όλα τα πλοία τού πλήρως ιδιόκτητου στόλου είναι πλέον απαλλαγμένα από βάρη, ενώ το 2025 δαπανήθηκε 1,8 εκατ. δολ. για επαναγορές μετοχών. Συνολικά, το πρόγραμμα επαναγορών από τον Ιούνιο 2023 ανέρχεται σε 21,2 εκατ. δολ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στο τέλος Σεπτεμβρίου στα 69,7 εκατ. δολ.
Στο εννεάμηνο
Σε επίπεδο εννεαμήνου 2025, τα έσοδα ανήλθαν σε 133,8 εκατ. δολ. (έναντι 123,8 εκατ. δολ.), εξαιτίας της ανόδου των ναύλων αλλά και του μεγαλύτερου αριθμού πλοίων που διαχειρίστηκε η εταιρεία.
Τα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο έφτασαν τα 47,9 εκατ. δολ., έναντι 55,7 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη στα 52,3 εκατ. δολ. και τα EBITDA στα 67,8 εκατ. δολάρια.
Στο διάστημα αυτό, η εταιρεία έκλεισε νέες ναυλώσεις για πέντε πλοία του στόλου της. Συγκεκριμένα, το Gas Husky για 12 μήνες, έως τον Σεπτέμβριο 2026, με option για έξι μήνες, το Gas Astrid με παράταση 7 μηνών, έως τον Απρίλιο του 2026, με option για οκτώ μήνες, το Gas Esco με παράταση για έξι μήνες, έως τον Μάρτιο του 2026, με option έξι μηνών, το Eco Chios με εξάμηνη ναύλωση, έως τον Απρίλιο του 2026, και το Eco Arctic με 3μηνη ναύλωση, έως τον Ιανουάριο του 2026, με option για τρεις μήνες.
Σημειώνεται ότι, μετά τις πωλήσεις των πέντε πλοίων, ο στόλος θα αποτελείται από 27 LPG carriers (και ακόμα ένα σε κοινοπραξία).
Σταθερή αύξηση εξαγωγών – Η παραγωγή συγκρατεί τις τιμές
Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, στο εννεάμηνο του 2025 καταγράφηκε σταθερή αύξηση στις παγκόσμιες εξαγωγές LPG 5%.
Οι αμερικανικές εξαγωγές παραμένουν σταθερές σε τριμηνιαία βάση, αλλά καταγράφουν ισχυρή ετήσια άνοδο +6% το εννεάμηνο του 2025, ενώ τέσσερα μεγάλα έργα επέκτασης τερματικών βρίσκονται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ για την αύξηση της εξαγωγικής ικανότητας.
Η υψηλή παραγωγή διατηρεί τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, ενισχύοντας την ελκυστικότητα του LPG ως πετροχημικής πρώτης ύλης στην Ευρώπη, ενώ η Ινδία υπέγραψε συμβόλαιο για εισαγωγή 2,2 εκατ. τόνων το 2026 από τις ΗΠΑ.
Όμως και οι εισαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν κατά 1% (Ιαν.- Αύγ.), εν μέσω σημαντικών διακυμάνσεων.
Οι εμπορικές τριβές ΗΠΑ-Κίνας ώθησαν το Πεκίνο να αναζητήσει εναλλακτικές πηγές προμήθειας LPG, αλλά η πρόσφατη «εκεχειρία» αναμένεται να συμβάλει στην ομαλοποίηση των εισαγωγών.
Πάντως, σχολιάζει η εταιρεία, μακροπρόθεσμα προγραμματίζεται η λειτουργία περισσότερων κινεζικών μονάδων PDH (propane dehydrogenation), γεγονός που θα ενισχύσει τη μελλοντική ζήτηση.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")