Στην Ελλάδα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος βελτιώθηκε ελαφρώς, αυξανόμενος από τις 106,2 μονάδες του Σεπτεμβρίου στις 107,5 για τον Οκτώβριο. Παραμένει, ωστόσο, αρκετά μακριά από το υψηλό του έτους που είχε καταγραφεί τον Αύγουστο με 110 μονάδες. Όπως εξηγεί η έκθεση του ΙΟΒΕ, η άνοδος του δείκτη σχετίζεται με την ενίσχυση των προσδοκιών στους επιχειρηματικούς τομείς και αρκετούς επιμέρους κλάδους. Μεγάλο αγκάθι παραμένει η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ακόμα πιο απαισιόδοξοι, τόσο για τη δική τους κατάσταση, όσο και εκείνη της χώρας ευρύτερα.
Ισορροπία επικρατεί στον κλάδο των Κατασκευών, με τις προβλέψεις για τα μελλοντικά έργα να βελτιώνονται και τις προβλέψεις για τη μελλοντική απασχόληση να επιδεινώνονται. Στον κλάδο του Λιανικού Εμπορίου, η εποχιακή ζήτηση ενισχύει τις προβλέψεις για τις βραχυπρόθεσμες πωλήσεις, αλλά οι προβλέψεις για τις τρέχουσες πωλήσεις περνούν σε πτωτική φάση. Στον κλάδο των Υπηρεσιών σημειώνεται ευρύτερη αισιοδοξία, με τις προβλέψεις για την κατάσταση των επιχειρήσεων και της ζήτησης να βελτιώνονται.
Πιο περίπλοκη είναι η εικόνα στον κλάδο της Βιομηχανίας. Οι προβλέψεις για τη ζήτηση και τις παραγγελίες παρέμειναν αμετάβλητες, όμως οι προβλέψεις για την παραγωγή περιορίστηκαν, παρασύροντας και εκείνες για τα αποθέματα. Σε γενικές γραμμές, ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στη Βιομηχανία μειώθηκε από τις 105,2 μονάδες για τον Σεπτέμβριο στις 104,9 μονάδες για τον Οκτώβριο. Αξιοσημείωτη είναι και η εξασθένιση των προβλέψεων για τις εξαγωγές, με τις ανησυχίες για τις αναταραχές στο διεθνές εμπόριο να διατηρούνται. Συρρίκνωση καταγράφηκε και στις προβλέψεις για την απασχόληση στον κλάδο.

Οι Δείκτες Οικονομικού Κλίματος της ΕΕ και της Ελλάδας. Πηγή: ΙΟΒΕ.
Εντελώς διαφορετικό κλίμα επικρατεί στην υπόλοιπη Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο Οκτώβριος ήταν ο υψηλότερος μήνας για τον δείκτη οικονομικού κλίματος, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση με 96,7 μονάδες, όσο και στην Ευρωζώνη με 96,8 μονάδες. Η εικόνα αυτή διαμορφώθηκε χάρη στη βελτίωση των προβλέψεων σε όλους σχεδόν τους κλάδους, κάτι που αναδεικνύει το χάσμα που υπάρχει μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων 26 κρατών-μελών. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός πως οι συνεχιζόμενες εντάσεις στο διεθνές εμπόριο, αλλά και οι εντεινόμενες ανησυχίες για την οικονομική ευρωστία των ευρωπαϊκών δημοσιονομικών δεν φαίνονται να επηρεάζουν τα αισθήματα των ανθρώπων της αγοράς και των καταναλωτών στην ΕΕ.